۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
نمی توانیم هر روز برای گران فروشی مرغ پرونده تشکیل دهیم
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران:

نمی توانیم هر روز برای گران فروشی مرغ پرونده تشکیل دهیم

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران با اشاره به عرضه مرغ با قیمت مصوب در میادین میوه و تره بار، میزان عرضه را کمتر از آن دانست که موجب کاهش قیمت شود.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی در خصوص مشکلات پیش آمده در قیمت مرغ اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار افزایش قیمتی را برای مرغ تعیین کرده ولی عملا در برخی فروشگاه‌ها قیمت بالاتر از این حرف هاست.

وی افزود: در میادین میوه و تره‌بار مرغ به قیمت مصوب عرضه می‌شود ولی میزان عرضه به قدری پایین است که در قیمت کلی مرغ تاثیر گذار نیست.

اسفنانی با اعلام گران فروشی محرز در ارقامی بالاتر از نرخ مصوب وجود دارد، گفت: تولیدکننده‌ها مدعی بودند رقم اعلامی صحیح نیست و قیمت تمام شده بالاتر می‌باشد و نرخ را ۲۶ هزار تومان در نظر دارند.

وی ادامه داد: امکان این وجود ندارد که هر روز برای گران فروشی مرغ پرونده تشکیل دهیم و یکی از عوامل اصلی برون رفت از این وضعیت، افزایش عرضه است.

اسفنانی همچنین تاکید کرد هنوز افزایش قیمت لبنیات مصوب نشده است و افزود: باید اجازه دهند تولیدات داخلی را به بازار عرضه کنیم تا شاهد افت قیمت باشیم و باید فکری در این زمینه است.

وی ادامه داد: شیر و پنیر در انواع مختلف حدود ۱۰ قلم می‌باشد و ستاد تنظیم بازار باید قیمت را تعیین کند که تا کنون قیمت جدیدی اعلام نشده است.

اسفنانی گفت: کالاهایی نظیر خامه، شیر کاکائو، و... مشمول قیمت گذاری است و ما در این حوزه وارد عمل نمی‌شویم.

وی افزود: این کالاها مجاز قیمت گذاری بر مبنای تصمیم گیری خودشان است ولی مشکل اینجاست که سقفی برای این قیمت گذاری وجود ندارد.

اسفنانی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ۷ ماهه، از بیش از ۴۹ هزار پرونده، بخش اعظم رسیدگی و حکم صادر شده است و بیش از ۳۵ هزار فقره خاتمه یافته است و مابقی به عدم صلاحیت برخورد کرده یا جرمی محرز نشده است.

وی گفت: ۱۱۷۶ فقره پرونده مختص بهداشت و درمان و مابقی متعلق به قاچاق است و محکومیت این‌ها ۱۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر: ۵۶٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha