۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
 موتور محرک نورآوری از امسال فناوری در کشاورزی است
چگونه فناوری می تواند به پایداری صنعت کشاورزی کمک کند

موتور محرک نورآوری از امسال فناوری در کشاورزی است

در راستای اقدام سریعتر برای مقابله با بحران آب و هوا فشار قابل توجهی بربخش کشاورزی وارد شده  است.  به طوری که در پی انتقادها مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای، ردپای کربن، عدم قابلیت ردیابی و بهره وری کم، شکی وجود ندارد که رهبران بخش کشاورزی در حال بررسی و رسیدگی به این چالش ها هستند.

فرحنازسپهری-بازار: به گزارش " تکنیتیو "، در راستای اقدام سریعتر برای مقابله با بحران آب و هوا فشار قابل توجهی بربخش کشاورزی وارد شده است. به طوری که در پی انتقادها مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای، ردپای کربن، عدم قابلیت ردیابی و بهره وری کم، شکی وجود ندارد که رهبران بخش کشاورزی در حال بررسی و رسیدگی به این چالش ها هستند.

با این وجود، سال ۲۰۱۹ سالی برای مقابله با چنین چالش هایی باید دانست، این درحالی است که با استفاده از جدیدترین فناوری و استراتژی ها با هدف دستیابی به هدف صفر رساندن گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۴۰ در صنعت، که ازا هداف انگلیس به شمار می رود، بحثی که مطرح است چگونه فناوری کشاورزی به بهبود پایداری و تغذیه این جمعیت رو به رشد کمک خواهد کرد.

افزایش بهره وری به پایداری بیشتر می انجامد

حرکت به سمت پایداری بیشتر در کشاورزی باعث شده تا کارآیی و بهره وری بیشتری هم اتفاق افتد. به این معنا، فناوری کشاورزی دقیق از سال ۲۰۲۰ به بعد،  به یکی از محرک های اصلی نوآوری تبدیل خواهد شد، خواه در استفاده از اتوماسیون، هواپیماهای بدون سرنشین یا افزایش درک داده ها در زمینه سنسور ها در زمان واقعی باشد.

کشاورزی به عنوان یک صنعت در حال حاضر با چالش های مهمی در زمینه شکاف میان مهارتها روبرو است به طوری که کمتر از ۳۵ درصد از کشاورزان انگلستان دارای آموزش رسمی مدیریت هستند. از سویی استفاده از هوش مصنوعی و اتوماسیون این پتانسیل دارد تا این فاصله را کاهش دهد و به کشاورزان این امکان را می دهد تا روی مهارتها با ارزش بالاتر و مدیریت زمین تمرکز کنند.

همچنین استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای مختلف و از سویی کشاورزی دقیق نقش مهمی در کاهش فشار منابع اساسی، به ویژه آب خواهد داشت. با نظارت بر شرایطی مانند رطوبت خاک، کشاورزان می توانند مصرف آب را تا ۳۰ درصد کاهش دهند. در عین حال که برای جلوگیری از استفاده بیش از حد کود، کشاورزی دقیق می تواند نقش مهمی داشته باشد.

 این کار را با بهره بردن از انواع جدیدی از کودها، به ویژه کودهای از نوع رهش کنترل  و با علم داده  می تواند صورت گیرد. کشاورزان برای سنجش میزان مواد مغذی موجود در خاک می توانند از کودهای دقیق تر استفاده کنند، همچنین با این روش از مصرف بیش از حد کود و مباحث مربوط به روان اب کودها در مجاورت آنها جلوگیری می شود.

پلی بین شرکت های کوچک و مجتمع های بزرگتر با فناوری کشاورزی

فناوری کشاورزی را می توان به عنوان پلی دانست که می تواند کشاورزان کوچکتر را با شرکت های بزرگ کشاورزی مرتبط دهد و در این مسیر نقش بسیار مهم دارد. چراکه شکاف فزاینده ای بین مراکز بزرگ کشاورزی و کشاورزان مستقل به یک نگرانی تبدیل شده است. از طرفی باید اقدامات در این راستا به گونه ای باشد تا بتوان با اخرین اقدمات و فناوری های موثر، پایداری را در این صنعت ایجاد کند.

با این حال، عملیات کوچکتر در حال حاضر در این زمینه، با موانعی همچون ارزان بودن آن، سهولت استفاده یا دسترسی به منابع روبرو است ... با توجه به این نکته، شرکت های فناوری و ارائه دهندگان تجهیزات کشاورزی نه تنها باید روی مقرون به صرفه بودن نوآوری ها بلکه در دسترس بودن شان هم تمرکز کنند.

 یک عامل اساسی در این امر اجرای اینترنت نسل پنجم (۵G ) در کشاورزی و امکان انتقال تخصص به کشاورزان محلی و همچنین پشتیبانی متقابل است. در حالی که فناوری کشاورزی در حال حاضر بخش اعظمی از کشاورزی را تغییر داده است، به طوری که  اجرای راه حل های داده های هوشمند امکان انتقال فوری دانش فنی در سراسر صنعت را فراهم می کند.

ضرورت شفافیت

مانند بسیاری از صنایع دیگر، کشاورزی نیز باید ساختارهای شفاف تر در زنجیره تأمین خود ایجاد کند. چراکه مزرعه محیط پیچیده ای از ورودی ها و خروجی ها است و فناوری های جدید وجود دارد که بتوانیم به طور واضح هر بخش از فرایند کشاورزی را ردیابی کنیم.  از جمله این فناوری ها،  بلاک چین  است که فرصت های مناسبی برای ردیابی ارائه می دهد.

زنجیره تأمین شفاف تر کشاورزی به ما این امکان را می دهد تا مناطقی را که مستعد شیوه های ناپایدار هستند را شناسایی کنیم. به همین ترتیب، با توجه به ماهیت کاملاً شفاف ساختارهای زنجیره ای، کشاورزان قادر خواهند بود تمام داده های خود را درمورد کالایی که به مشتری عرضه می کنند و همچنین برای مشاغل دیگر به اشتراک بگذارند.

این فناوری ها پیامدهای قابل توجهی در انتقال دانش عملی بین کشاورزان و همچنین اطلاعات مربوط به شرکای خود و مصرف کنندگان دارند، که به طور بالقوه از مواد زائد مواد غذایی و مصرف بیش از حد مواد جلوگیری می کند.

با این وجود، جدیدترین نوآوری ها در فناوری کشاورزی و اجرای گسترده تر آنها قرار است این صنعت را دگرگون کند به طوریکه افراد قادر خواهند بود از مرحله اغاز، کشت توسط کشاورزان تا انتخاب محصولات به اطلاعات دسترسی داشته باشند، با این کار، صنعت به سمت یک انقلاب هوشمندانه حرکت می کند، که می تواند جای خود را به کشاورزی دقیق بدهد. در عین حال که مزایا و پیامدهای عمیقی برای کل صنعت به همراه دارد، افزایش کارآیی و محافظت از کشاورزان مستقل کوچکتر در آینده نزدیک از جمله رویکردهای مثبت آن به شمار می رود.

کد خبر: ۵٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha