۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
خراسان شمالی نیازمند احداث ۳ هزار کیلومتر راه است
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

خراسان شمالی نیازمند احداث ۳ هزار کیلومتر راه است

بجنورد- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر استان نیازمند بیش از سه هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی، راه روستایی و بزرگراه است.

به گزارش بازار، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، سید عبدالمجید نژاد صفوی اظهار داشت: کل راه‌های روستایی در سطح استان خراسان شمالی چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر است که از این مقدار دو هزار و ۱۳۸ کیلومتر از آن احداث و آسفالت شده و دو هزار و ۵۱۴ کیلومتر از شبکه راه روستایی در حال حاضر به‌صورت راه شوسه و خاکی که نیازمند احداث است.

وی به احداث بزرگراه در استان اشاره کرد و افزود:  تا سال ۹۲، ۱۲۲ کیلومتر بزرگراه در استان ساخته‌شده بود، این در حالی است که تا پایان سال ۹۸ این مقدار به ۱۹۸ کیلومتر رسیده است که نشان از رشد ۶۰ درصدی طول بزرگراه‌های استان در دولت تدبیر و امید دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: در حال حاضر با وضعیت فعلی راه‌های استان نیازمند احداث حداقل ۳۸۵ کیلومتر راه اصلی است که شامل احداث محور بجنورد به سنخواست به طول ۹۰ کیلومتر، جاجرم به میامی به طول ۱۱۵ کیلومتر، دوراهی پیش قلعه به راز و جر گلان و غلامان ۱۱۰ کیلومتر و اسفراین به شیروان به طول حدود ۷۰ کیلومتر است.

نژاد صفوی تصریح کرد: در سال ۹۲ در استان خراسان شمالی هزار و ۶۴۹ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است که تا پایان شش ماهه سال ۹۹ این مقدار به عدد دو هزار و ۱۳۸ کیلومتر رسیده است که نشان از رشد ۳۱ درصدی دارد.

وی بر احداث راه اصلی بین دو شهرستان شیروان و اسفراین تأکید کرد و گفت: احداث این محور حداقل ۵۰ کیلومتر طول مسیر را کاهش می‌دهد.

کد خبر: ۵۵٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha