۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲
ارزهای دیجیتال در شرایط تحریمی نقش مهمی در اقتصاد ایفا می‌کنند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ارزهای دیجیتال در شرایط تحریمی نقش مهمی در اقتصاد ایفا می‌کنند

عسگری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید با توجه به شرایط تحریمی، ارزهای دیجیتال و صرافی‌های مرتبط با آنها می‌توانند نقش مهمی را در اقتصاد داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از ارسال نامه‌ای به وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره لزوم اصلاح فرآیندها خبر داد و گفت: از آنجایی که اصلاح فرآیندها لازمه‌ی بهبود فضای کسب و کار است هیات مقررات زدایی باید اقدامات مشخصی را برای تحقق این مهم انجام دهد، یکی از این فعالیت‌ها باید در راستای ایجاد ضوابط لازم به منظور سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان باشد چراکه استانداردهای حسابرسی موجود تنها سرمایه‌گذاری بر دارایی های مشهود را شامل می‌شود.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شرایط تحریمی، ارزهای دیجیتال و صرافی‌های مرتبط با آنها می‌توانند نقش مهمی را در اقتصاد داشته باشند، بر این اساس تدوین دستورالعمل‌های لازم جهت صدور مجوز فعالیت به صرافی‌های مربوط به ارزهای دیجیتال باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 وی اضافه کرد: عدم اعطای مجوز جهت تاسیس صرافی جدید باعث ایجاد نوعی انحصار و خرید و فروش اینگونه مجوزها با قیمت بالا در بازار شده که این امر می‌تواند مشکلات عدیده اقتصادی را به دنبال داشته باشد که در این زمینه نیز راهکارهای لازم باید در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بالا بودن میزان سرمایه اولیه موردنیاز برای تاسیس بانک‌های فراساحلی(OFF-SHORE) از دیگر موضوعاتی است که باید تدابیری اتخاذ شود تا تامین سرمایه اولیه برای تاسیس اینگونه بانک‌ها در کشور (مشابه سایر کشورها) کاهش پیدا کند که این مهم نیز در شرایط تحریمی، اهمیت و کارکرد مضاعفی دارد.

براساس این گزارش؛ بانک فراساحلی (offshore bank) گونه‌ای بانک است، که در آن بانک مورد نظر، در مکانی خارج از محل سکونت سپرده‌هایش مستقر می‌شود و به‌طور معمول محل موردنظر همواره دارای مالیات پایین و معافیت‌های مالیاتی است. این نوع بانک‌ها در زمینه‌های جذب وجوه کوتاه مدت و معاملات خارجی فعال هستند.

کد خبر: ۵۵٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha