۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
یک میلیون و ۸۱ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری در دوران کرونا
مدیرعامل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد

یک میلیون و ۸۱ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری در دوران کرونا

شکوری، مدیرعامل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در دوران کرونا (از اسفند تا اردیبهشت) بالغ بر یک میلیون و ۸۱ هزار نفر بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از بیمه بیکاری برخوردار شده اند.

به گزارش بازار، شکوری مدیرعامل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی قانون بیمه بیکاری مصوب سال ۶۹ تاکید می‌کند: اگر اداره کار وضعیت اشتغال فردی را بررسی کرد و اشتغال وی محرز شد، بلافاصله به شعب تامین اجتماعی برای قطع بیکاری اعلام می‌شود.

او افزود: اگر سازمان تامین اجتماعی نیز در بررسی‌های اعمال شده اعلام کند که فرد اشتغال به کار دارد، مراتب به وزارت کار برای قطع مقرری بیمه بیکاری اعلام می‌شود.

شکوری گفت: همچنین به موجب ماده ۱۵ مصوب سال ۶۹ بیمه شده نیز ۱۵ روز فرصت دارد تا در صورت اشتغال به کار، بلافاصله این مطلب اعلام تا زمینه برای قطع مقرری با همکاری بیمه شونده فراهم شود.

مدیرعامل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در ادامه افزود: آنچه مهم است، استفاده و بهره گیری از سیستم‌های مکانیزه است که سیستم اصناف، اتحادیه ها، بازرسی کارگاه ها، سیستم پرداخت سوابق حق بیمه در سازمان تامین اجتماعی مشخص می‌کندچه فردی در کجا و کدام کارگاه مشغول فعالیت است.

او افزود: اگر بازرسی‌ها درست ثبت شده باشد سیستم‌ها به طور مکانیزه و خودکار کنترل‌ها را انجام می‌دهد بنابراین توسعه این سیستم‌ها و لینک با پایگاه‌های اطلاعاتی که می‌تواند کنترل‌ها را به صورت هوشمند داشته باشد، مراجعه به درب منازل یا تلفن را کلا حذف خواهد کرد.

شکوری گفت: در صورت مراجعه به درب منازل از طریق کارگزاری‌ها و بازرسی‌ها رعایت شان و حرمت فرد است که اگر قرار است تحقیق میدانی داشته باشیم، حق بررسی در سازمان تامین اجتماعی برای ما مهیاست، اما حق بررسی نباید به گونه‌ای باشد که فرد دچار خدشه روانی شود و آبرو و حیثیت خانواده زیر سوال برود.

او افزود: در دوران کرونا از اسفند تا اردیبهشت بالغ یک میلیون و ۸۱ هزار نفر براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده و از بیمه بیکاری برخوردار می‌شوند.

همچنین، ۹۰ هزار نفر در لیست پرداخت بیمه بیکاری قرار گرفته اند و سازمان برنامه و بودجه به زودی مقرری بیمه بیکاری را پرداخت خواهد کرد.

کد خبر: ۵۵٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha