۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
۸۴۰۰ نفر  زنبوردار در کردستان فعالیت می کنند
مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کردستان:

۸۴۰۰ نفر زنبوردار در کردستان فعالیت می کنند

کردستان – مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کردستان از فعالیت هشت هزار و ۴۰۰ زنبوردار فعال در استان خبرداد و گفت: سالانه بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ تن عسل در استان تولید می شود.

مهران محمدی‌خواه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بیش از ۲۵۰ هزار کلنی زنبورعسل در ایلام داریم که سالانه بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ تن عسل تولید می کنند.

وی با اشاره به اینکه کردستان در تولید عسل جزو استان های برتر کشور است، افزود: هشت هزا رو ۴۰۰ نفر زنبوردار  در این استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان کردستان اضافه کرد: مردم، عسل کردستان را به دلیل بالابودن کیفیت آن به عنوان دارو می شناسند و این مهم هم نشات گرفته از وجود گونه های گیاهی ارزشمند در این منطقه است.

محمدی‌خواه یادآور شد: از تکنیک ها و شیوه های نوین برای بهره برداری از ژل رویال و گرده گل در این استان استفاده می شود.

وی اظهار داشت: جلساتی با مسئولان و هیئت‌های تجاری، بازرگانی اقلیم کردستان عراق به منظور صادرات عسل و دیگر فرآورده‌های مربوط به آن داشتیم تا زمینه صادرات این محصول هم فراهم شود.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان کردستان یادآور شد: این استان یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع، ۳۰۰ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زراعی دارد، که همه این موارد ظرفیت مطلوبی برای زنبورداری در منطقه است.

کد خبر: ۵٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha