۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
گاز LPG جایگزین گاز CNG برای سوخت خودرو شود
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی:

گاز LPG جایگزین گاز CNG برای سوخت خودرو شود

داوودی، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی سوخت گاز طبیعی CNG را برای هوا و موتور خودروها نامناسب دانست و خواستار استفاده از گاز LPG به عنوان پاک‌ترین سوخت فسیلی شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یوسف داودی در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، دوم آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه کمتر از ۹ ماه از عمر خدمت دولت دوازدهم باقی است، گفت: ما نمایندگان مردم قدرشناس تلاش ها و منتقد کاستی ها و تخلفات هستیم.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به خاطر اجرای طرح انتقال آب رودخانه ای به دریاچه ارومیه که نجات مقطعی دریاچه ارومیه را به همراه داشت و در زندگی مردم روستای آذربایجان شرقی و غربی و کردستان تأثیر مثبت داشت تشکر می کنیم.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور افزود: روز به روز قدرت خرید مردم به شدت پایین می آید و گرانی های لحظه ای بیداد می کند لذا ما نمایندگان از شما می خواهیم به معیشت مردم کمک کرده و قاطعانه جلوی گرانی های افسارگسیخته را بگیرید و ما نمایندگان مردم نیز آماده هر نوع همراهی و همگامی برای باز کردن گره های معیشتی مردم هستیم.

داودی ضمن تشکر از رئیس جمهور که در سفر به استان آذربایجان شرقی دستور آغاز عملیات اجرایی پروژه تولیدی در سراب را صادر کرد، اظهار داشت: قویا درخواست تسریع در تکمیل اجرای این پروژه مهم و به بهره برداری رسیدن آن را داریم، تا از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور در آینده جلوگیری شده و در برابر تحریم های ظالمانه استکبار جهانی، کشور ما از وابستگی به واردات پودر آلومینیوم، پودرهای پتاس کشاورزی و کاتالیزها رهایی پیدا کند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در ادامه خطاب به وزیر نفت افزود: روزانه چندین میلیون متر مکعب گاز طبیعی CNG در کشور مصرف می شود، همان طور که پیش از این گفته ام بیش از ۲۵۰ نوع گاز سمی مضر و خطرناک در این گاز تصفیه نشده وجود دارد که موجب آلودگی هوا، تخریب موتور خودروها و بروز بیماری های متعدد انسانی می شود که بهتر است با گاز LPG که پاک ترین سوخت فسیلی است جایگزین شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از ستاد ملی مقابله با کرونا، وزیر بهداشت و همه کادر درمان به دلیل تلاش های شبانه روزی، عنوان کرد: از همه مسئولان و مردم درخواست دارم که در این دوره تاریخی که مشکل شیوع کرونا را داریم، برای حل مشکلات آسیب دیدگان بشتابند؛ ۹۰ درصد افراد در فضای سرپوشیده به کرونا مبتلا شده اند

داودی در ادامه با بیان اینکه باید یک نهضت فراگیر برای استفاده از هوای آزاد طراحی و راه اندازی شود، عنوان کرد: دولت و مجلس موظف هستند نسبت به پرداخت معوقات خدمتگزاران بخش سلامت اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور، هدفمندسازی واقعی یارانه ها را از مهم ترین مطالبات مردم دانست و افزود: آنچه امروز عمل می شود، هرچند که بار سنگین برای خزانه کشور است اما بازده آن برای نیازمندان بسیار اندک و برای ثروتمندان در حد پول خرد است؛ صدها هزار نفر از هموطنان و اقشار نیازمند یارانه پایه و یارانه معیشتی نمی گیرند که نیازمند رسیدگی جدی دولت و فراخوان جدید است و به میلیون ها نفر نیز سهام عدالت تعلق نمی گیرد که نیاز به ورود مجلس و پر کردن خلاء قانونی است.

وی افزود: برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و پیشگیری از خطرات کاهش دریافت پروتئین در کشور، از دولت می خواهم طرح الکترونیک خرید کالای پروتئینی سرپرست خانوار که در مجلس تصویب شده است را اجرا کند.

داودی در ادامه تسریع در بررسی و تصویب طرح بانکداری اسلامی واقعی با محوریت حمایت از تولید را ضرورت امروز کشور دانست و گفت: از وزیر راه به خاطر احداث ۱۵ کیلومتر نخست راه آهن سراب و تعیین پیمانکار برای آغاز قطعه دوم این راه آهن به طول ۳۰ کیلومتر که انتظار است سریعا اجرایی شود تشکر می کنم و لازم است آخرین قطعه که ۲۵ کیلومتر است به مناقصه گذاشته شود همچنین احداث بزرگراهی از سراب به یکی از شهرهای حوزه انتخابیه تقریبا تمام شده و مطالبه مردم بهره برداری از این بزرگراه است؛ اتمام بزرگراه سراب-نیر-اردبیل در سال ۱۴۰۰ نیز از مطالبات جدی مردم این استان است و سراب-میانه به طول ۲۱  کیلومتر که پل های آن ساخته شده باید اتمام یابد و راه سراب-مشکین نیز که ۴۳ کیلومتر است در مراحل پایانی است و تنها ۱۸ کیلومتر آن باقی مانده که باید پایان یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: تعیین تکلیف معلمان نهضتی و حق التدریس نیز از مطالبات جدی از وزارت آموزش و پرورش است و تعیین تکلیف استخدام نیروهای قراردادی، تجمیع شرکتی و سایر عناوین شغلی تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها و شهرداری ها نیز درخواست جدی مردم است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اجرای بیمه همگانی عشایری خواست جدی ما به عنوان نمایندگان است، خاطرنشان کرد: احداث مسکن ملی مناسب و در شأن جوانان در بهترین نقاط شهر و با مناسب ترین امکانات جهت تشویق جوانان به ازدواج نیز از مطالبات مهم است؛ حمایت بیمه ای اعم از بیمه سلامت نیز از درخواست های دیگر نمایندگان و مردم است.

کد خبر: ۵۵٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha