۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
 ۳۰ درصد معوقات مالیاتی در گیلان وصول شد
استاندار گیلان:

۳۰ درصد معوقات مالیاتی در گیلان وصول شد

رشت- استاندار گیلان از تحقق هزار و ۷۲ میلیارد تومان درآمد مالیاتی طی هفت ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: ۳۰ درصد این مبلغ مربوط به معوقات مالیاتی است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تحقق درآمدهای مالیاتی در استان طی هفت‌ماه امسال اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد از این میزان را دریافت معوقات مالیاتی تشکیل می دهد.

وی گیلان را در زمره استان‌های پیشتاز کشور در تحقق درآمدهای مالیاتی عنوان و اضافه کرد: تحقق این درآمد در توسعه استان نیز نقش قابل توجهی دارد.

زارع با یادآوری پرداخت کمک نقدی ۱۸۶ میلیارد تومانی به شهرداری ها و دهیاری های استان طی سالجاری گفت: سهم شهرداری رشت از این میزان ۵۶ میلیارد تومان بوده که به طور عمده در جهت اجرای طرح های مرتبط با عمران و آبادانی شهری بوده است.

وی ارتقاء فرهنگ مالیاتی در جامعه را با اهمیت خواند و بر لزوم همکاری همه اقشار به ویژه کارآفرینان، صاحبان مشاغل و بخش خصوصی در پرداخت معوقات مالیاتی تاکید کرد و افزود: باید کوشید تا استان از منافع اجرای این سیاست به خوبی بهره مند شود.

زارع در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم مستندسازی اموال غیرمنقول دستگاه ها و تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی در راستای اجرای طرح جامع حدنگاری (کاداستر) و تکالیف قانونی آن تاکید کرد و گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی و حتی مدیران نهادهای خصوصی، باید در جهت اجرای این مهم هرچه زودتر نسبت به دریافت سند تک‌برگی اموال و یا رفع مشکلات احتمالی در بخش اسناد مالکیتی اموال غیرمنقول اقدام کنند.

وی حفظ و صیانت از اموال و املاک دولتی را وظیفه اصلی مدیران دستگاه های اجرایی خواند و از آنان خواست تا در حراست از بیت المال کوشا باشند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین به ضرورت ثبت نام سهامداران در سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) برای تشکیل هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری استانی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰درصد از سهامداران نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند که برای تشکیل مجمع عمومی باید این میزان به ۵۰ درصد برسد و لازم است اجرای این مهم اطلاع رسانی شود.

کد خبر: ۵۵٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha