۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
۲۰ درصد منابع وصولی معادن به آذربایجان‌شرقی بر می‌گردد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:

۲۰ درصد منابع وصولی معادن به آذربایجان‌شرقی بر می‌گردد

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: تنها ۲۰ درصد از منابع وصولی معادن مختلف واقع در منطقه به این استان بر می‌گردد که سهم بسیار ناچیزی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داوود بهبودی سهم استان ها از منابع وصولی معادن را طبق نص صریح قانون ۱۵ درصد اعلام و اضافه کرد: متاسفانه از این سهم طی سال های اخیر در بهترین شرایط تنها ۲۰ درصد به آذربایجان شرقی برگشت داده شده است که با توجه به حجم ذخایر معدنی و  درآمدهای عمومی آن، راضی کننده نیست.

وی مجموع حقوق دولتی وصول شده از معادن آذربایجان شرقی طی سال گذشته را ۲۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: بر اساس قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالیکه باید حداقل ۱۵ درصد آن معادل ۳۵ میلیارد تومان به استان برگردد، تاکنون ۲۰ درصد این مبلغ تحقق یافته است.

بهبودی با انتقاد از شفاف نوبدن عملکرد و اطلاعات وزارت صمت درباره تخصیص اعتبارات مربوط به درآمدهای عمومی معادن استان ها، یادآوری کرد: در حالی که قرار بر این بود تا منابع مربوطه به استان های معدنی اختصاص داده شود، اما در عمل شاهدیم این منابع حتی به استان هایی که هیچ معدنی در آنها وجئد ندارد نیز تخصیص داده می شود.

به گفته وی  تا پارسال وزارت صنعت، معدن و تجارت، درآمدهای وصولی استان های معدنی را به استان های غیرمعدنی نیز داده است که این امر خلاف قانون می باشد.

بهبودی با تاکید بر اینکه مدیریت ارشد آذربایجان شرقی با حساسیت و جدیت کامل پیگیر سهم ۱۵ درصدی درآمدهای وصولی معادن استان است، گفت: انتظار داریم این سهم قانونی به طور کامل به استان های دارای شرایط به طور کامل پرداخت شود تا بخش مهمی از مشکلات اقتصادی این مناطق رفع شود.

وی افزود: اعتبارات حاصل از درآمدهای وصولی معادن علاوه بر توسعه و تجهیز این بخش اقتصادی مهم و تاثیرگذار، در حوزه های توسعه بخش راه و زیرساخت های مختلف توسعه ای نیز هزینه می شود.

کد خبر: ۵۵٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha