۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۱
ادامه بلاتکلیفی پروژه راه آهن ایلام/ طرحی که اعتبار ندارد
بازار گزارش می‌دهد؛

ادامه بلاتکلیفی پروژه راه آهن ایلام/ طرحی که اعتبار ندارد

ایلام- در حالی چند ماه از کلنگ زنی پروژه راه آهن ایلام می‌گذرد که این پروژه همچنان بلاتکلیف است و در حال حاضر بدون هیچ پیشرفتی به حال خود رها شده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ بود که پروژه راه آهن ایلام پس از سال‌ها انتظار با کلنگ زنی ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور باعث خوشحالی مردم استان شد اما دیری نگذشت که مشخص شده اصلاً این پروژه شروع به کار نکرده است.

پروژه راه آهن ایلام که در چند فاز تعریف شده قرار بود در قطعه اول پروژه راه آهن ایلام به طول ۱۷ کیلومتر از مسیر اسلام آباد-ایلام اجرایی شد ولی تاکنون هیچ پیشرفتی این پروژه نداشته است.

طبق آخرین اطلاعات به دست آمده پیمانکار پروژه هم خلع ید شده و خبری از انتخاب مجدد پیمانکار نیست، البته مشکلات اعتباری نیز باعث رها شدن پروژه شده است.

اختصاص اعتبار از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای به راه آهن ایلام
استاندار ایلام روز گذشته در نشست با جمعی از اصحاب رسانه ایلام در مورد پروژه راه آهن ایلام اظهار کرد: اعتبارت توازن ملی در استان ایلام حداقل بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان است که باید بخشی از آن به راه آهن ایلام اختصاص داده شود.

قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: اخیراً به صورت ویدئوکنفراس توسط رئیس جمهور آغاز عملیات اجرایی فاز اول راه آهن اسلام آباد به ایلام به طول ۱۷ کیلومتر شروع شد که انتظار است این مهم عملیاتی شود.

وی افزود: برای اجرای فاز اول حداقل ۱۱۰ میلیارد تومان نیاز است و رئیس جمهور هم در ویدئو کنفرانس تأکید فرمودند و یک عدد قابل توجه برای شروع به کار آن تخصیص داده شود.

راه آهن ایلام اعتبار ندارد
نماینده مردم ایلام در مجلس در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی استان ایلام اصلاً مناسب نیست و پروژه حوزه زیرساختی در استان با مشکل اعتباری مواجه هستند.

علی اکبر بسطامی عنوان کرد: پروژه راه آهن ایلام از طرح‌های بسیار حیاتی برای زیرساخت‌های استان است که متاسفانه به دلیل نبود اعتبار، نیمه کاره مانده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مصوب برای پروژه راه آهن ایلام ۹ میلیارد تومان بوده است، افزود: این میزان اعتبار اصلاً جوابگوی ابتدایی‌ترین کار برای این پروژه هم نیست.

استان ایلام دارای جاده‌های کوهستانی و صعب العبور است، با توجه به وجود مرز مهران، پروژه راه آهن ایلام بسیار مهم و حیاتی است

نماینده مردم ایلام در مجلس عنوان کرد: استان ایلام دارای جاده‌های کوهستانی و صعب العبور است، با توجه به وجود مرز مهران، پروژه راه آهن ایلام بسیار مهم و حیاتی است.

وی گفت: عملی شدن پروژه راه آهن خواسته به حق مردم استان است و نقش اساسی در توسعه دیگر فعالیت‌های اقتصادی استان دارد.

بسطامی بیان کرد: در چندین نوبت تسریع در انجام عملیات راه آهن ایلام از وزارت راه و شهرسازی توسط مسئولان و نمایندگان استان پیگیری شده است.

قول مساعد وزیر راه برای تسریع در عملیات اجرایی راه آهن ایلام
وضعیت نامشخص پروژه راه آهن ایلام و همچنین بلاتکلیفی آن باعث دیدار استاندار ایلام و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهر سازی شد.

عملیات اجرایی راه آهن قطعه اسلام آباد _ ایلام و تامین اعتبار مورد نیاز برای قطعه کلنگ زنی شده تسریع می‌یابد

محمد اسلامی وزیر راه در این دیدار نسبت به خواسته‌ها و مطالبات مطرح شده توسط استاندار ایلام و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد و گفت: عملیات اجرایی راه آهن قطعه اسلام آباد _ ایلام و تامین اعتبار مورد نیاز برای قطعه کلنگ زنی شده تسریع می‌یابد.

وی عنوان کرد: اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور، از سمت جنوب و الحاق محدوده اندیمشک به دهلران به طرح مذکور به طول ۱۲۵ کیلومتر در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود.

نقش پروژه راه آهن در توسعه اقتصادی ایلام
یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه استان ایلام از کمبودهای بسیار زیادی در حوزه حمل و نقل اعم از هوایی، زمینی و ریلی رنج می‌برد.

علیرضا پوراحمد بیان کرد: به رغم وجود مرز مهران که شاهد تردد سالانه پنج میلیون زائر و صادرات دو میلیارد دلار کالا است، هنوز بسیاری از زیرساخت‌های ارتباطی در استان وضعیت مناسبی ندارند.

وی با اشاره وعده‌های فراوان برای پروژه راه آهن ایلام، افزود: متاسفانه به رغم کلنگ زنی هم این پروژه اجرایی نشده و دلیل مهم آن نبود اعتبار مشخص است.

ظرفیت‌های برون مرزی استان ایلام برای صادرات کالا و همچنین تردد زوار می‌تواند توجیه بسیار خوبی برای اجرای راه آهن ایلام باشد

پوراحمد بیان کرد: ظرفیت‌های برون مرزی استان ایلام برای صادرات کالا و همچنین تردد زوار می‌تواند توجیه بسیار خوبی برای اجرای راه آهن ایلام باشد.

وی افزود: با اجرای پروژه راه آهن ایلام بخش مهمی از مشکلات حوزه اقتصادی در استان حل می‌شود و می‌توان نسبت به سرمایه گذاری در استان امیدوار بود.

با توجه به مشکلات زیرساختی در استان ایلام، اجرای پروژه راه آهن برای استان بسیار حیاتی است و امیدواریم مسئولان به این همه وعده برای اجرای این طرح عمل کنند.

در استان محرومی مثل ایلام، اجرایی شدن پروژه راه آهن می‌تواند سرآغازی برای توسعه اقتصادی در دیگر بخش‌ها مثل نفت و گاز، صادرات، کشاورزی و...باشد.

کد خبر: ۵۵٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha