۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
تولیدکنندگان بزرگترین قربانی بروکراسی اداری و دلال‌بازی در اصفهان
یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد

تولیدکنندگان بزرگترین قربانی بروکراسی اداری و دلال‌بازی در اصفهان

کاشان - حسینی، کارشناس اقتصادی گفت: بخش تولید و تولیدکنندگان بزرگترین قربانی بروکراسی اداری در استان اصفهان هستند و در این میان جولان بی امان دلالان در تهیه مواد اولیه بر بار مشکلات می افزاید.

سیدعلی حسینی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: متاسفانه رتبه ایران در سهولت کسب و کار در جهان ۱۲۷ است که در کنار کشورهایی مانند عراق و افغانستان  قرار می گیرد و به هیچ وجه شایسته  ظرفیت های تولید در کشورمان نیست.

وی با بیان اینکه بروکراسی اداری یکی از مهمترین عوامل رتبه نازل ایران به ویژه در اصفهان در حوزه فضای کسب و کار جهانی است، ابراز داشت: متاسفانه بخش تولید بزرگترین قربانی بروکراسی اداری در ایران و اصفهان است و بسیاری از تولیدکنندگان بعد از مواجهه با این حجم از بروکراسی اداری عطای تولید را به لقای آن بخشیده و سرمایه گذاری در بازارهایی مانند ملک و املاک و یا حتی بورس را به سرمایه گذاری در بخش تولید ترجیح می دهند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه کسب مجوز کسب و کار در دنیا حدود یک الی دو روز و نهایتا یک هفته است، تصریح کرد: در ایران برای گرفتن مجوز یک کارگاه تولیدی با اشتغال حدود ۱۰۰ نفره، سرمایه گذار حدود هفت الی هشت سال باید درگیر بروکراسی اداری برای اخذ مجوزهای لازم باشد.

دام دلالان و سوداگران اقتصادی پیش پای تولیدکنندگان
وی با اشاره به اینکه بسیاری از تولیدکنندگان کنونی کشور و اصفهان نیز گرفتار دلالان و سوداگران اقتصادی شده اند، بیان داشت: متاسفانه جولان دلالان در تهیه مواد اولیه نسبت به قبل بیش از پیش شده است و این موضوع در درازمدت می تواند باعث رکود در بخش تولید شود.

حسینی با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی تولیدکنندگان سربازان خط مقدم رویارویی با دشمن هستند، افزود: در صورتی که خدمات پشتیبانی از طرف دولت و دستگاه های ذی ربط انجام نشود ممکن است این سربازان خط مقدم را رها کرده و این جنگ نابرابر باعث عدم موفقیت مردم و مسئولان در پشت سر گذاشتن جنگ اقتصادی کنونی شود.

کد خبر: ۵۵٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha