۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
۹۴ درصد مراتع استان قزوین ممیزی شده‌اند
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین:

۹۴ درصد مراتع استان قزوین ممیزی شده‌اند

قزوین- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: تاکنون ۹۴ درصد مراتع استان ممیزی و وضعیت بهره برداران آنها مشخص شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، علی اکبر اسدالهی اظهار داشت: ممیزی مراتع در راستای پیشبرد مدیریت مرتع و صیانت از این پوشش های گیاهی ارزشمند انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۹۳ هزار هکتار از مراتع استان قزوین ممیزی شده اند، افزود: با ممیزی مراتع، بهره برداران آنها مورد شناسایی قرار می گیرند و برای آنها از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری پروانه چرا صادر می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با بیان اینکه مراتع نقش مهمی در تامین درآمد و اشتغال جامعه روستایی و همچنین کمک به تامین امنیت غذایی جامعه دارند چرا که مهم ترین منبع تغذیه دام ها به شمار می روند، اظهار داشت: ممیزی مراتع همچنین به جلوگیری از ورود دام غیرمجاز به مراتع کمک می کند.

اسدالهی، آموزش به بهره برداران محلی برای بهره برداری مناسب از مراتع را از اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین برای صیانت از پوشش گیاهی موجود در اراضی ملی عنوان کرد و گفت: مشارکت بهره برداران در طرح های صیانت، بهترین راه برای حفاظت از مرتع است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین یادآور شد: ممیزی در ۳۰ هزار هکتار از مراتع ممیزی نشده استان نیز از سوی این اداره کل در حال پیگیری و انجام است.

کد خبر: ۵۵٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha