۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
رشد چشمگیر واردات کالا به بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی ایران/ پهلوگیری کشتی ۶۸هزار تنی در چابهار
مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان خبر داد:

رشد چشمگیر واردات کالا به بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی ایران/ پهلوگیری کشتی ۶۸هزار تنی در چابهار

چابهار- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری کشتی حامل کالای اساسی به ظرفیت ۶۸ هزار تن گندم در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار داشت: در تداوم واردات کالاهای اساسی به کشور از طریق بندر چابهار، کشتی حامل ۶۸ هزار و یکصد و نود و سه تن گندم که از مبدا کشور روسیه بارگیری شده بود، صبح امروز در در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت.

وی با اشاره به تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری غلات در این بندر بزرگ اقیانوسی افزود: با توجه به زیرساخت‌های موجود بلافاصله پس از پهلوگیری کشتی، عملیات تخلیه آن آغاز شد و با نرم مثبتی در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با توجه به توسعه زیرساختی و تجهیزاتی بندر چابهار، از سال گذشته با اختصاص سهمیه واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از سوی ۲ شرکت بزرگ بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام به این بندر استراتژیک، ورود این نوع کالاها از طریق دروازه ملل با رشد خوبی همراه شده است.

به گفته وی، از ابتدای امسال با وجود اپیدمی کرونا، ۱۱ کشتی حامل کالای اساسی از طریق بندر شهید بهشتی چابهار وارد کشور شده که هشت کشتی به گندم فله اختصاص داشته است، این مهم نشان دهنده رشد چشمگیر واردات کالای اساسی از مسیر این بندر بزرگ اقیانوسی است.

کد خبر: ۵۵٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha