۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
چه کسانی بسته حمایتی ۱۰۰ هزار تومانی می‌گیرند؟

چه کسانی بسته حمایتی ۱۰۰ هزار تومانی می‌گیرند؟

طبق داده‌های مرکز آمار ایران جمعیت کشور در حال حاضر ۸۴ میلیون نفر است که یک سوم آن حدود ۲۵.۲ میلیون نفر برآورد می‌شود.

به گزارش بازار، در جلسه چهارشنبه ‌هیات دولت، رئیس جمهور از تخصیص بسته حمایتی برای یک سوم جمعیت کشور خبر داد و گفت: افراد مشمول این کمک در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه نفری ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. اما چه کسانی مشمول دریافت این بسته حمایتی می‌شوند؟

برای این که مشمولان این طرح را تشخیص داد می‌توان چند احتمال را بررسی کرد. طبق داده‌های مرکز آمار ایران جمعیت کشور در حال حاضر ۸۴ میلیون نفر است که یک سوم آن حدود ۲۵.۲ میلیون نفر برآورد می‌شود.

از طرف دیگر مسئولان در اجرای طرح‌های مختلف افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را جزو جامعه هدف قرار می‌دهند.

طی دو ماه اخیر نیز مجلس از طرح پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی برای ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور خبر داد که به گفته نمایندگان مجلس ۲۰ میلیون نفر از آن را افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته‌ امداد و این قبیل نهادها تشکیل می‌داد.

بنابراین می‌توان این احتمال را در نظر گرفت که از ۲۵ میلیون نفری که قرار است بسته ۱۰۰ هزار تومانی را دریافت کنند، ۲۰ میلیون نفر آن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است.

همچنین دولت در ابتدای شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه بسته معیشتی کرونا را تصویب و به مدت ۵ مرتبه تا خرداد ماه امسال پرداخت کرد.

تعداد افرادی که مشمول این طرح شدند سه میلیون نفر بود، بنابراین دومین گروهی که احتمالا این ۱۰۰ هزار تومان را دریافت کنند این گروه باشند.

معمولا زنان سرپرست خانوار، کارگران روزمزد و بدون درآمد ثابت از جمله کارگران ساختمانی، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و دست‌فروشان  جزو اقشاری هستند در طرح‌های حمایتی دولت قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۵۵٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • قاسم امینیان IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      0 0
      سلام من هم بیکارم هم هیچکی صدامونمیشنوه نه سهام عدالت دارم نه معیشتی شامل حالم شده دوتابچه دارم کروناهم نابودمون کرده هرزگاهی کارگری میرفتم الان خیلی کارخرابه توروخدایکی صداموبرسونه منم هموطنتونم خیلیارومیبینم شرایط خوبی دارن حقوق دارن کارمیکنن بهشون دولت همه این مواردوپرداخت میکنه توروخداکمکم کنیدهرجاهم میرم جواب سربالامیشنوم
    • ناشناس IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      0 0
      سلام تورو خدا بسته حمایتی به مستمربگیران بهزیستی بدید ما شش نفریم با این گرونی زندگی به سختی مگذرونیم بسته حمایتی به ما قشرضعیف جامعه ایم با جمعیت زیاد تورو خدا بسته حمایتی به ما بدیداز خرم اباد لرستان صدا م به گوش رییس جمهور ومجلس ها برسونید پیگیر برامون باشید
    • بهلول دویران IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      0 0
      سلام اززمان کرونااکثریت مداحان بیکاروخانه نشین شده است بنده یکی ازآنهاهستم بمایارانه معشیتی ندادندلطفابحال مداحان هم دلتون بسوزه ممنونم
    • حسن US ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      0 0
      سلام مسولین محترمخواهشا با تهدید ... راه اسلام هراسی راهموار نکنید.به دور برتان نگاه نکنید که همه اونقدر سیر هستن صددلاری آتش میزنن وازآن سلفی میگیرن یه کم دورتر نگاه کنید ... ببینید چقدر مردم گرسنه فقیر درآنجا کارتن خوابن چهار تا چوب به زمین فرو کرده اند ویه پارچه روش انداخته اند وزیر آن خانواده ای زندگی میکنن آیا اینارا نمیبینین؟آیا طرز زندگی آنها نتیجه بی مدیریتی مسولین وتهدیدات خارج از قانون یک عده نیست؟ وقتی ارز شما با یک پوف آمریکا بالاپایین میاید وقتی ارز شما با یک کلمه ریس جمهورآمریکا بالا پایین میاید وقتی که ارز شما با تعویض یک ریس جمهور درآمریکا بالا پایین میاید پس چرا از ترس اینکه موقعیت یک عده در صورت تعامل با آمریکا به خطر می افتد درنتیجه بخاطر یک میلیون نفر گلوی ۷۹میلیون را میببندین این مردم بزرگوار برای تامین زندگی نیاز به کالای اساسی ارزان دارند که همه اش با ارز آمریکایی بالا پایین میرود تهدید بعصیها باعث میشود این مردم بیچاره یک دبه ماست رابه قیمت ۴۰هزارتومان بخرن کالای اساسی ۱۰۰هزار تومنی درد این
    • صغری کدفرد IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      0 0
      سلام اخه چه کس ازمنه پیرزن مستحقتره که خونه مردم کارمیکردم پنجاه وپنج سالمه وسرپرست خانوارهستم لطفا کمکم کنید
    • ارسلان دیانت فر ۴۲۵۱۱۴۳۹۲۲ IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      0 0
      من یه گارگر ساده ام اجارنشین با ۳تا بچه ویک بجه شیر خوارکه شیرخشک مصرف میکنه هیچ بضاعت مالی ندارم بسته حمایتی ۱۰۰تومنی