۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
فرایند صدور مجوز کسب و کار در همدان نیاز به اصلاح دارد
معاون استاندار همدان:

فرایند صدور مجوز کسب و کار در همدان نیاز به اصلاح دارد

همدان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه سیکل و فرایند گردش کار صدور مجوز کسب و کار در همدان نیاز به اصلاح دارد، گفت: تجربه استان های موفق در زمینه صدور مجوز ها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ ظاهر پورمجاهد ظهر یکشنبه در کارگروه استانی تسهیل سرمایه گذاری و مقررات زدایی کسب و کار که به منظور تسریع در شروع و توسعه کسب و کارها، تسهیل در سرمایه گذاری و شناسایی قوانین و مقررات مخل برگزار شد، گفت: ۲۸ شاخص در راستای بهبود فضای کسب و کار تعریف شده است

وی با بیان اینکه در سیمای اقتصادی استان همدان رتبه کسب و کار سال ۹۸ نسبت به ۹۷ رشد داشته است؛ گفت: باید نحوه انتخاب واحدهای صنعتی و تولیدی برای پر نمودن پرسشنامه مشخص باشد.

پورماهد با بیان اینکه باید بر روی شاخص‌های کسب وکاری که استان همدان در آنها ضعیف‌تر عمل کرده است تمرکز بیشتری شود، گفت: سیکل و فرایند گردش کار صدور مجوز کسب و کار نیاز به اصلاح داردو باید از تجربه استان‌های موفق در زمینه کسب و کار و صدور مجوزها استفاده شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز گفت: کمیته کارشناسی بهبود فضای کسب و کار با عضویت تمام دستگاه‌ها برای اولین بار به ابتکار استان همدان در سال ۱۳۹۵ تشکیل شد.

سیدناصر محمودی افزود: کارگروه تسهیل سرمایه گذاری و مقررات زدایی در استان همدان نیز با هدف تسریع در شروع کسب و کار و انعکاس مقررات مخل و انعکاس آن به هیئت مقررات زدایی تشکیل می‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید کارشناسان مرتبط با کارگروه ذکر شده را به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان معرفی کنند.

وی با بیان اینکه پنجره واحد فیزیکی به زودی در استان همدان راه اندازی خواهد شد، گفت: نحوه تکمیل پرسشنامه و روش‌های بررسی آن باید توسط اتاق بازرگانی به صورت شفاف بیان شود ضمن اینکه مصوبه هیئت مقررات زدایی کشور برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم الاجراست.

کد خبر: ۵۵٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha