۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
افت ارزش سهام در بازار بورس اروپا

افت ارزش سهام در بازار بورس اروپا

شاخص کل بورس اوراق بهادار در بازار کشورهای اروپایی در معاملات روز پنجشنبه کاهش یافت.

به گزارش بازار، ارزش شاخص سهام بورس ‌پاریس (‌CAC ‌۴۰‌) در آغاز ‌معاملات ‌امروز با ۹۸ درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به پنج هزار و ۴۵۷ واحد رسید.

شاخص سهام بازار بورس ‌فرانکفورت ‌آلمان (Dax) هم که سهام شرکت‌های مهم صادراتی این کشور در آن در هر روز کاری ارزش گذاری و خرید و فروش می‌شود با ۹۱ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۱۳ هزار و ۰۸۱ واحد رسید.

شاخص سهام بورس ‌فوتسی ۱۰۰ ‌لندن (FTSE ‌۱۰۰) هم که ‌در آن در هر ‌روز ‌کاری سهام ۱۰۰ ‌شرکت ‌مهم و ‌بزرگ ‌انگلیس، ارزش گذاری و ‌خرید ‌و ‌فروش ‌می شود با ۸۳ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به شش هزار و ۳۳۲ واحد رسید.

ارزش شاخص سهام اس ام ‌آی (SMI)، ‌یکی از سه ‌شاخص عملکرد بورس ‌اوراق ‌بهادار سوئیس، در معاملات ‌امروز با ۷۲ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ده هزار و ۴۸۸ واحد رسید.

شاخص سهام بورس ‌یورواستاکس ۵۰ (EuroStoxx ‌۵۰ ‌) ‌ ‌که در آن در هر روز ‌کاری سهام ۵۰ شرکت ‌بزرگ منطقه یورو ‌ارزش گذاری و خرید و ‌فروش می‌شود، با یک و دو صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به سه هزار و ۴۴۶ واحد رسید.

شاخص سهام ‌فوتسی یوروفرست ۳۰۰ (FTSEurofirst ۳۰۰) نیز که در ‌آن در هر روز کاری ‌سهام ۳۰۰ شرکت بزرگ ‌منطقه یورو، ‌ارزش گذاری و خرید و ‌فروش می ‌شود با ۷۹ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به یک هزار و ۴۹۵ واحد رسید.

شاخص سهام بورس ‌استاکس ۶۰۰ (Stoxx ۶۰۰) ‌ نیز که در ‌آن در هر روز کاری ‌سهام ۶۰۰ شرکت کوچک، متوسط و بزرگ ‌ ۱۸ کشور اروپایی در آن ‌ارزش گذاری و خرید و ‌فروش می ‌شود و تقریبا ۹۰ درصد سهام شناور آزاد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس‌های اروپایی را پوشش می‌دهد، در معاملات امروز نزدیک به یک درصد کاهش یافت.

کد خبر: ۵۵٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha