۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
شناسایی ۹۰۰ محدوده معدنی امیدبخش
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد

شناسایی ۹۰۰ محدوده معدنی امیدبخش

غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در راستای اقدامات ایمیدرو و شرکت های تابعه در حوزه اکتشاف، تاکنون ۹۰۰ محدوده امیدبخش معدنی شناسایی شده است، گفت: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته ایمیدرو در بخش اکتشاف از سال ۹۲ تاکنون به بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور افزود: از سال ۹۲ تاکنون حدود ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع فعالیت اکتشافی توسط ایمیدرو و شرکت های زیرمجموعه انجام شده که بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع از این وسعت، طی دو سال گذشته انجام شده است.

وی گفت: همچنین ۵۰ هزار کیلومتر از ۷۰۰ هزار کیلومتر عملیات اکتشاف، توسط کنسرسیومی از شرکت های خصوصی انجام شده است.

صدور ۸۰ پروانه اکتشاف
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از محدوده های جدید، ۲۸۰ مورد در اختیار ایمیدرو است و بقیه پهنه ها (پس از یکسال) برای واگذاری به بخش خصوصی در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها قرار گرفته است.

وی گفت: از ۲۸۰ محدوده در اختیار ایمیدرو تاکنون ۸۰ پروانه اکتشاف صادر شده است. از این ۸۰ پروانه، ۱۲ مورد به گواهی کشف تبدیل شده و به بخش خصوصی واگذار شده است.

آزادسازی ۴۶۰ هزار کیلومتر از پهنه ها
غریب پور اعلام کرد: تاکنون ۴۶۰ هزار کیلومتر مربع از پهنه ها آزاد شده و ۶۶ هزار کیلومتر مربع (از این پهنه ها) در سال جاری به بخش خصوصی واگذار شده است.

۶۰۰ میلیارد سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف
وی در خصوص میزان سرمایه گذاری انجام شده در حوزه اکتشاف توسط این سازمان، گفت: در حوزه اکتشاف ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط ایمیدرو از سال ۹۳ تاکنون انجام شده است.

کد خبر: ۵۴٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha