۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
 گردشگری اولویت سوم در آب بندان‌های مازندران است
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

گردشگری اولویت سوم در آب بندان‌های مازندران است

ساری- فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به وجود ۸۶۰ آب بندان در استان گفت: گردشگری اولویت سوم در این آب بندان‌ها است.

سیف اله فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار بر ضرورت ارتقای ظرفیت های گردشگری مازندران برای میزبانی از رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ تاکید کرد و گفت: گردشگری به معنای حذف کشاورزی نیست و بدون منابع طبیعی و گردشگری کشاورزی معنایی ندارد.

وی با اشاره به وجود ۸۶۰ آب بندان با وسعت ۱۷ هزار هکتار در استان، اولویت اول را در این آب بندان ها کشاورزی دانست و گفت: زیست پرندگان و گردشگری اولویت دوم و سوم در آب بندان ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با تاکید براینکه مازندران را باید از نظر امکانات گردشگری غنی و مطالبات را دسته بندی کنیم، گفت: متاسفانه هنوز در مازندران در حاشیه جاده های اصلی و فرعی، موافقت اصولی مجتمع های بین راهی را پایانه ها صادر می کند.

فرزانه یادآور شد: با سیاست های متنقاض حاشیه راه های مناطق گردشگرپذیر محل فعالیت آپاراتی ها و بسازبفروش های غیرمجاز شد و باید موانع قانونی رفع شود.

وی همچنین با عنوان اینکه در واگذاری های مناطق ویژه و نمونه گردشگری دخالتی نداریم، آن را جزو موانع و مشکلات ذکر کرد و گفت: به دلیل نیروی انسانی در گردشگری غنی هستیم اما این ظرفیت ها و نیروها به بالفعل تبدیل نشده است.

کد خبر: ۵۴٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha