۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
کسب و کارهای آنلاین در دسته مشاغل ضروری قرار گرفتند
در محدودیت‌های کرونایی آذرماه؛

کسب و کارهای آنلاین در دسته مشاغل ضروری قرار گرفتند

به گفته رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی؛ کسب و کارهای اینترنتی در دسته مشاغل ضروری قرار گرفته‌اند و می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش بازار، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین بود که ویروسی با نام کرونا  یا همان کووید ۱۹ متولد شد و این روزهها که تقریبا در آستانه یک سالگی شیوع این بیماری قرار داریم؛ خبرهایی مبنی بر موفقیت آمیز بودن واکسن کرونا نیز در صدر اخبار قرار گرفته است. 

در روزهای اخیر شدت شیوع این ویروس دوباره اوج گرفته است. رعایت نکردن پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی از طرف عموم مردم در هفته‌های گذشته، بسیاری از شهرها را در کشور به وضعیت قرمز درآورده و همین امر موجب شده، ستاد ملی مقابله با کرونا طرحی را برای اعمال محدودیت‌های جدید کشوری مصوب کنند. بر اساس این طرح از اول آذر ماه  قرا بر این  است که صرفا مشاغل ضروری به فعالیت خود ادامه دهند. از طرفی محدودیت رفت و آمد در ساعات ۲۱ شب تا ۴ بامداد نیز در لیست محدودیت‌های جدید خودنمایی می‌کند.

رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی ساعاتی پیش در خصوص سوالات پیش آمده در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت کسب و کارهای اینترنتی با به اشتراک گذاری یک ویدیو اعلام کرد کسب و کارهای اینترنتی در دسته مشاغل ضروری قرار گرفته‌اند و می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.»

الفت نسب گفت: «با پیگییری وزارت ارتباطات  کسب و کارهای اینترنتی  در دسته مشاغل ضروری قرار گرفته‌اند و بدون محدودیت و منع می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.»

خدمات رسانی شرکت پست در روزهای تعطیل کرونایی
او تصریح کرد: «شرکت ملی پست بدون محدودیت در این ایام به فعالیت خود ادامه خواهد داد. و احتمالا با ترافیک زیادی نیز روبه رو خواهد بود.»

الفت نسب ادامه داد: «تاکسی‌های اینترنتی حق ارائه سرویس به مسافران و راننده‌هایی که تست کرونای منفی دارند را خواهند داشت. قرار شد با دریافت یکسری مجوز قانونی تاکسی‌های اینترنتی در ساعات ۲۱ تا ۴ بامداد نیز به فعالیت خود ادامه دهند.»

او با اشاره به این امر که فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در این ساعات امری مهم است افزود: «موضوع پلاک‌های شهرستانی مشغول در تاکسی‌های اینترنتی نیز برای دریافت مجوز مد نظر است.»

وی در خصوص فعالیت فروشگاه‌های مارکت پلیسی آنلاین نیز تاکید کرد: «فروشندگان درمارکت پلیس‌ها به شرط عدم تجمع و فروش حضوری؛ صرفا جهت تامین سفارشات می‌توانند به واحدهای صنفی و انبار خود مراجعه کنند.»

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی از وب سرویسی که سازمان فناوری اطلاعات برای تشخیص بیماران کرونایی راه اندازی کرده است خبر داد و افزود: «در این وب سرویس ضمن تشخیص و تست؛ نتیجه آزمایشاتی که مثبت باشد با شرایطی در اختیار کسب و کارها قرار خواهد گرفت. کسب وکارها با شرایط  و حفظ محرمانگی لازم؛ می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.»

الفت نسب در انتها با تاکید بر اینکه اتحادیه در ایام قرنطینه پاسخگوی سوالات خواهد بود گفت: «جلسات بعدی تا آخر هفته تشکیل خواهد شد و مواردی که مقرر شده تا اقداماتی برای دریافت مجوز فعالیتشان انجام شود  پیگیری خواهند شد.»

کد خبر: ۵۴٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha