۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
دلار در آستانه ورود به کانال ۲۵ هزارتومان/ بازار ارز در مسیر ثبات و آرامش در حرکت است
«بازار» از نوسان قیمت ها در بازار گزارش می دهد؛

دلار در آستانه ورود به کانال ۲۵ هزارتومان/ بازار ارز در مسیر ثبات و آرامش در حرکت است

قیمت ارز و سکه در حالی روندی نزولی به خود گرفته اند که کاهش بهای این کالاها در روزهای آینده با توجه به آرامش بازار و اجرای برنامه های اقتصادی دولت دور از انتظار نیست.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: قیمت ها در بازار سکه و ارز همچنان کاهشی است و خیلی ها برای افت بیش از حد قیمت این کالاها به بازار آمده اند تا با فروش آن مانع از زیان شوند. فروشندگان این کالاها بیشتر از خریداران در این بازار حضور دارند. و هیچ کسی به فکر سرمایه گذاری در این بازار پر ریسک نیست. بازاری که نباید به آن اعتماد کرد چرا که با هر گونه تصمیم گیری ارزی  قیمت ها دچار تغییر می شوند.

کارشناسان و فعالان بازار معتقدند؛ افزایش قیمت دلار و رسیدن نرخ این کالا به بیش از ۳۰ هزار تومان در ماه گذشته کاملا غیر واقعی بود چرا که نرخ منطقی این کالا حدود ۲۰ هزار تومان است. علاوه بر ارز رشد قیمت سکه نیز در ماههای گذشته با حباب همراه بود اما اکنون قیمت این کالاها در سراشیبی قرار گرفته اند. طوری که قیمت دلارهم اکنون به ۲۶ هزار و ۵۰ تومان، یورو ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان، درهم امارات ۷ هزار و ۲۸۰ تومان و سکه ۱۲ میلیون شده است. از دید کارشناسان مهمترین عامل تأثیرگذار در بازار ارز در خیابان فردوسی، چشم انداز مثبت به آینده بازار است.

قیمت سکه و ارز در سراشیبی
علاوه بر کاهش قیمت ارز در بازار، قیمت طلا و سکه نیز در بازار با افت همراه است، امروز و در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۱۵۶ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.  همچنین، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۱۵۶ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۵۴۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۱۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

حرکت بازار در مسیر ثبات
شهاب آزادی کارشناس مالی درباره کاهش قیمت ها در بازار ارز و سکه در گفتگو با «بازار» گفت: بازار اکنون به سمت ثبات و آرامش در حرکت است و قیمت ها درحال واقعی شدن است. بنابراین بازار اکنون کشش افزایش قیمت را ندارد و سیاست گذاری ها باید طوری باشد تا ثبات قیمتی در این بازار مهم اقتصادی حفظ شود.

وی با بیان اینکه خبر سیاست گذاری های اقتصادی دولت انگیزه سرمایه گذاران را برای ورود به این بازار کم کرده است، گفت: چنانچه  بازار سرمایه در مسیر رشد قرار گیرد و تحول و تحرکی در اقتصاد کشور ایجاد شود بازار ارز و سکه دیگر جایگاهی برای سرمایه گذاران نخواهد شد و قیمت ها افزایش نمی یابند.

این کارشناس بازار مالی افزود: سیر نزولی قیمت ها در بازار ارز و سکه و رسیدن قیمت این کالاها به بهای منطقی در گرو تحرک بخشی اقتصادی و سیاست گذاری های درست کارشناسانه است تا بازار ازلوث سوداگران سودجو پاک شود.

بانک مرکزی بدنبال اجرای سیاست های ساماندهی اقتصاد
به گزارش بازار، بانک مرکزی برای ساماندهی وضعیت اقتصاد کشور بدنبال کنترل همزمان نرخ تورم، نقدینگی و نرخ ارز همچنین مراقبت از سایر بازارها و نیز حمایت از جهش تولید است. همچنین قرار است مدیریت ترازنامه بانک ها و نحوه رشد آن ها بر اساس توانمندی های واقعی و نیز ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح که تا پایان آذر ماه از سوی بانک مرکزی نهایی‌ شود. به گفته همتی، رئیس کل بانک مرکزی، خوشبختانه نرخ ارز در روزهای گذشته کاهنده بوده و با توجه به انتظارات مثبت ایجاد شده در خصوص رشد اقتصادی این روند با ثبات تداوم خواهد داشت و تعادل و آرامش در بازار برقرار می شود.

کد خبر: ۵۴٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha