۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
۳۰۰ هزار مددجوی معلول و زن سرپرست خانوار بیمه می‌شوند
با همکاری سازمان بهزیستی و صندوق بیمه اجتماعی؛

۳۰۰ هزار مددجوی معلول و زن سرپرست خانوار بیمه می‌شوند

با تفاهمنامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با سازمان بهزیستی ۳۰۵ هزار نفر از مددجویان این سازمان بیمه می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، علی شیرکانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر با سازمان بهزیستی گفت: با پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح پوشش بیمه بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایری به تصویب دولت رسید و درسال جاری اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: توجه شود که در این صندوق ۵ درصد حق بیمه توسط فرد و ۱۰ درصد باقی مانده توسط دولت پرداخت می‌شود. اما بر اساس این طرح دولت در سال اول صد در صد حق بیمه را پرداخت و این میزان به طور نسبی درسالهای آتی کاهش می‌یابد تا به همان نسبت ۵ به ۱۰ موجود برسد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی با اشاره به ۵۳ هزار بیمه شده موجود در صندوق تحت پوشش سازمان بهزیستی، گفت: امروز ۳۰۵ هزار نفر دیگر از این عزیزان تحت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان قرار خواهند گرفت. این طرح گامی موثر در پوشش بیمه این عزیزان در دولت تدبیر و امید است.

۳۰۰ هزار معلول و زن سرپرست خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش سازمان بهزیستی بیمه می‌شوند
در ادامه این جلسه وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به اینکه بخشی از مددجویان سازمان در روستاها حضور دارند خرسندیم که این زمینه‌ فراهم شده است تا بتوان آنها را تحت پوشش بیمه صندوق قرار داد.

وی ادامه داد: البته ۵۰ هزار نفر از مددجویان این سازمان که شامل زنان سرپرست خانوار و فرزندان سازمان بهزیستی ساکن در روستاها تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق قرار داشتند در این مورد نیز ۱۰ درصد حق بیمه آنها توسط دولت و ۵ درصد دیگر توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شد.

قبادی دانا افزود: بر طبق تفاهم‌نامه امروز تعداد ۳۰۵ هزار نفر دیگر از مددجویان ساکن در روستاها و عشایر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت که ۳۰۰ هزار نفر از این تعداد دارای معلولیت و ۵۰ هزار نفر دیگر زنان سرپرست خانوار و فرزندان سازمان بهزیستی هستند.

وی تشریح کرد: سن این عزیزان ۱۸ تا ۵۰ سال است و پس از بازنشستگی می‌توانند از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت برخوردار شوند.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: هدف ما این است که تا حد امکان بتوانیم وابستگی این عزیزان به مستمری بهزیستی را به حداقل برسانیم و آنها را توانمند سازیم تا بتوانند بدون نیاز به مستمری سازمان حداقل امکان زندگی را برای خود فراهم کنند.

وی شیرکانی را منشاء تحول در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر معرفی کرد و گفت: در مدت حضور شیرکانی شاهد تحول بیش از پیش در صندوق هستیم. امیدواریم تا دولت و با تامین اعتبارات لازم بتواند این روند را ادامه داده و سهم بیمه شده در سال های بعد نیز توسط دولت تامین و پرداخت شود.

وی درپایان گفت: طبق تفاهم نامه امروز پرداخت کامل حق بیمه به مدت یک سال برای مددجویان بهزیستی محقق و تامین اعتبار نیز صورت گرفته است. با توجه به اینکه گرایش به تامین اجتماعی افرادی که در معرض آسیب قرار دارند یکی از اصول و برنامه تامین عدالت است امیدواریم با تفاهم نامه امروز بتوانیم گامی موثر در توانمندسازی و حمایت از تمام اقشار جامعه به ویژه کسانی که معرض آسیب قرار دارند داشته باشیم.

کد خبر: ۵۴٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha