۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
 ضرورت ایجاد برندهای تجاری و ترانزیتی برای توسعه تبادلات در اوراسیا
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

ضرورت ایجاد برندهای تجاری و ترانزیتی برای توسعه تبادلات در اوراسیا

انزلی- وزیر راه و شهرسازی ایجاد برندهای تجاری و ترانزیتی با قابلیت استفاده از ظرفیت مناطق آزاد را برای توسعه مناسبات بین کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی ظهر سه شنبه در همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سالن اجتماعات بندر انزلی با بیان اینکه آسیای مرکزی و قفقاز و کشورهای عضو دارای غنای تمدنی است، گسترش ارتباطات در حوزه های اقتصادی و تجاری بین کشورهای عضو این اتحادیه را ضروری برشمرد.

وی با اشاره به اهمیت منطقه قفقاز نقش اتحادیه اوراسیا در عرصه های منطقه ای و بین المللی را برای بهبود ارتباطات موثر خواند و گفت: باید بتوانیم با اعتمادسازی بین جامعه مصرف و تولید به یک بازار پایدار در منطقه دست یابیم.

وی با عنوان اینکه ایجاد برندهای تجاری و قدرت ترانزیتی با استفاده از ظرفیت ها و مزیت های مناطق آزاد باید افزایش یابد به ظرفیت های ایجاد شده در حوزه دریای خزر اشاره کرد و گفت: کریدور ترانزیتی شمال - جنوب و الحاق راه آهن و عضویت در اتحادیه راه آهن کشورهای آسیایی از جمله ظرفیت ها است.

اسلامی یادآور شد: باید سطح تعاملات در منطقه دریای خزر را از ۱۰ میلیون تن در سال به ۵۰ میلیون تن در سال افزایش دهیم و تحقق این هدف مستلزم توسعه زیرساخت ها است.

وزیر راه و شهرسازی، گسترش ظرفیت ریلی مناطق مختلف از شرق، شمال و جنوب را از برنامه ها بیان کرد و گفت: اتصال چابهار و راه آهن قزوین - رشت - به بندر انزلی جزو برنامه ها است.

کد خبر: ۵۴٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha