۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
 ۸۰ هزار طرح اشتغال روستایی در کشور اجرا شده است
معاون رئیس جمهور:

۸۰ هزار طرح اشتغال روستایی در کشور اجرا شده است

ساری- معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری گفت: با اجرای ۸۰ هزار طرح اشتغال شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد امید ظهر سه شنبه در افتتاحیه پروژه عمرانی در روستای اتو سوادکوه با اشاره به خدمات و اقدامات دولت در روستاها اظهار داشت: میزان گازرسانی روستایی را ۲۸ درصد به بیش از ۹۰ درصد رسید و تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور گازرسانی می شود.

وی شمار روستاهای بالای ۲۰ خانوار را ۴۰ هزار روستا بیان کرد و با اظهار اینکه ۹۵ درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات در کشور متصل شدند، درباره پروژه اشتغال زایی در روستاها گفت: از محل صندوق توسعه ملی ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است.

امید ادامه داد: تاکنون ۱۴۰ هزار میلیارد ریال صرف اشتغال روستایی شد و با اجرای پروژه های مختلف سهم اشتغال روستایی از ۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته و نرخ بیکاری ۲.۴ درصد کاسته شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری شمار اشتغال ایجاد شده روستایی را ۲۰۰ هزار فقره و تعداد طرح های اشتغال را ۸۰ هزار مورد بیان کرد و گفت: با اجرای طرح های مختلف شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم.

وی با عنوان اینکه میزان مهاجرت از روستاها به زیر ۰.۱ درصد رسیده است، ادامه داد: با کمک بسیج سازندگی پروژه های مختلفی در کشور اجرا شده است.

کد خبر: ۵۴٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha