۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
سالانه ۵۰۰ تن گوشت شترمرغ در لرستان تولید می‌شود
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان:

سالانه ۵۰۰ تن گوشت شترمرغ در لرستان تولید می‌شود

لرستان- جعفرپور، مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان گفت: ظرفیت تولید شترمرغ در استان بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن در سال است.

محمد علی جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پرورش شترمرغ تقریباً از سال ۷۸ به صورت خودجوش به عنوان یک طیور جدید وارد کشور و سپس لرستان شد که به عنوان یکی از بخش‌های طیور صنعتی استان و سایر ماکیان فعالیت می‌کند.

وی افزود: به منظور تنوع‌بخشی در تولید گوشت مرغ و سایر ماکیان و نیز کیفیتی که گوشت شترمرغ دارد، بحث پرورش آن مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: طبق آخرین آمار، تعداد واحدهای شترمرغ فعال دارای پروانه بهره‌برداری در استان ۱۱ واحد با ظرفیت فعال ۹ هزار و ۶۷۰ قطعه است که از این تعداد، ۴۷۰ قطعه آن مولد و مابقی پرواری است.

وی ظرفیت تولید استان را ۴۰۰ الی ۵۰۰ تن در سال اعلام کرد و گفت: پرورش شترمرغ به صورت واحدهای روستایی در حد ۱۰ الی ۲۰ قطعه هم داریم ولی ظرفیت‌های روستایی خیلی تعریفی ندارد و مثل پرورش دام در استان نیست.

جعفرپور تصریح کرد: در واقع طیور روستایی بدون مجوز کار می‌کنند و در حوزه شترمرغ بیشتر تمرکز ما روی فعالیت‌های صنعتی است چون یک دام جدید محسوب می‌شود که ممکن است بیماری و مسائل بهداشتی خاص خود را داشته باشد، به همین دلیل ما پرورش شترمرغ در روستا را توصیه نمی‌کنیم.

کد خبر: ۵۴٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha