۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
تولید واکسن ایرانی کرونا تا سال ۱۴۰۰
سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد

تولید واکسن ایرانی کرونا تا سال ۱۴۰۰

جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: امیدواریم سال ۱۴۰۰ شاهد رونمایی و تولید انبوه واکسن کووید ۱۹ باشیم.

به گزارش بازار، کیانوش جهانپور درباره آخرین اخبار واکسن کرونا افزود: با همه گیری کووید ۱۹ در دنیا شرایطی ایجاد شد که کشورهای جهان، مطالعات خود را برای تولید واکسن شروع کردند و امروز واکسن‌هایی در حال مطالعه هستند بعضا فاز یک و دو را گذرانده و برخی فاز ۳ را نیز پشت سر گذاشته اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت  گفت: به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در حوزه ویروس و ژنتیک ویروس حداقل یک واکسن در هفته‌های آینده مورد تایید قرار می‌گیرد البته این به معنای واکسیناسیون جهانی نیست. بعد از تایید واکسن باید وارد فاز تولید انبوه شد و حداقل صدها میلیون دُز در آن‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

جهانپور ادامه داد:کشور ما هم به موازات مطالعاتی که در دنیا انجام می‌شد همه راهبردهای ممکن دستیابی به واکسن را در دست بررسی قرار داد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو  افزود: امروز هم بیش از ۱۷ موسسه دانش بنیان این کار را شروع کرده اند. امروز ۸ شرکت دانش بنیان عملا وارد فهرست نامزدهای واکسن‌های کووید ۱۹ سازمان بهداشت جهانی شده اند و دو مورد در آستانه ورود به فاز مطالعات انسانی و ۸ شرکت دیگر نیز در آستانه ورود به فهرست نامزدها هستند.

جهانپور گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای تولید واکسن را نداشتیم تلاش محققان و پژوهشگرانمان بسیار خوب و ارزشمند است. ان شاءالله در ماه‌های آینده بتوانیم خبر تولید یک یا دو واکسن ایرانی را به مردم بدهیم.

وی افزود: خوشبختانه همه راهبردهایی که در دنیا برای رسیدن به واکسن بوده در کشور ما هم پیش بینی شده است و واکسن روی حیوانات هم امتحان شده و نتایج امیدوار کننده بوده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که تا زمان دستیابی به واکسن همچنان باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

کد خبر: ۵۴٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha