۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
ترامپ منافع شخصی را بر منافع ملی اولویت می‌دهد
ترامپ همچنان خود را پیروز انتخابات می‌داند؛

ترامپ منافع شخصی را بر منافع ملی اولویت می‌دهد

با وجود اینکه بایدن با ۳۰۶ رای الکترال پیروز انتخابات امریکا است و اغلب پرونده های شکایت ترامپ توسط قضات رد شده است ولی همچنان او تاکید می کند که پیروز است و از تفویض قدرت خودداری می کند. باراک اوباما در مصاحبه ای اعلام کرد ترامپ منافع شخصی را به منافع ملی اولویت داده است و از اجرای پروسه گذار اجتناب کرده است.

بازار؛ گروه بین الملل: دونالد ترامپ رییس جمهوری فعلی امریکا هنوز از پذیرش شکست امتناع می کند و با وجود اینکه منابع قضایی در این کشور تاکید کرده اند هیچ مدرکی دال بر تقلب در انتخابات در اختیار ندارند ولی او به اظهارات خود در توییتر ادامه می دهد. او در آخرین پیام توییتری خود نوشت:« من اظهار شکست در انتخابات نمی کنم و مشغول آماده کردن پرونده کاملی از تقلب در انتخابات هستم که به زودی به دادگاه ارایه خواهم داد.»

او در روزهای آخر هفته گه در کلوپ گلفی در ویرجینیا حضور دارد، پیام های توییتری زیادی داد. در پیام اول نوشت بایدن پیروز شده است زیرا در انتخابات تقلب شده است و در پیام دوم تاکید کرد که او شکست را نپذیرفته است و پیروز مبارزه است. در پیامی دیگر نوشت که سیستم انتخابات امریکا ۹ روز زمان دارد تا آرا را بررسی کند و نتیجه صحیح را ارایه دهد و در نهایت هم در مورد مدارکی که قرار است برای شکایت تازه اش از سیستم انتخابات تهیه کرده است، صحبت کرد.این در حالیست که تعداد زیادی از شکایت های تنظیم شده توسط تیم ترامپ علیه انتخابات تا کنون توسط دادگاه ها رد شده است و دلیل این مساله هم نبودن مدارک کافی در مورد ادعای تقلب عنوان شده است.

مساله دیگری که در رسانه های  امریکایی مورد توجه قرار داشت این بود که ترامپ در آخرین سخنرانی خود در کاخ سفید در مورد موفقیت دولتش در تولید واکسن تاکید کرد واکسن در تمامی کشور توزیع خواهد شد ولی برای ارایه واکسن به ایالت نیویورک - که اختلافات زیادی بین فرماندار این ایالت و ترامپ وجود دارد- شروطی گذاشت. شروطی که ارایه واکسن به این ایالت را به تاخیر می انداخت.

 در نتیجه این سخنرانی فرماندار ایالت نیویورک در مورد شکایت از ترامپ به دادگاه عالی امریکا صحبت کرد و تاکید کرد برنامه توزیع واکسن  در دولت ترامپ اجرایی نمی شود و این مسولیت دولت بایدن است که در مورد توزیع واکسن برنامه ریزی کند. فرماندار نیویورک تاکید کرد  در صورتیکه اف دی ای واکسن را مورد تایید قرار دهد ، این ایالت می تواند تولید را شروع کند و نیاز ایالت را تامین کند.

اوباما هم با رسانه ها مصاحبه کرده است
ولی امتناع ترامپ از پذیرش شکست در این انتخابات باعث شده است تا این بحران ابعاد تازه ای به خود بگیرد. باراک اوباما رییس جمهور پیشین امریکا در روز گذشته مصاحبه ای با ان بی سی انجام داد و در این مصاحبه رسما از ترامپ خواست به جای خودخواهی و توجه به تمایلات شخصی خود، واقعیت را بپذیرد و دوره گذار را شروع کند. او در این مورد گفت: «دوره گذار باید روز بعد از اعلام رسمی نتیجه انتخابات شروع می شد. ترامپ تا کنون مانع از دسترسی تیم بایدن به اطلاعات طبقه بندی شده است و این مساله چالشهای زیادی را برای کشور ایجاد کرده است. هرچه شروع این پروسه به عقب بیافتد، کار در دولت بعدی سخت تر می شود و بحران های کشور بزرگتر خواهد شد.»

او ادامه داد:« این وظیفه رییس جمهوری امریکا است که منافع ملی را از خواست خود مقدم بداند و برای منافع ملی تلاش کند. » او خطاب به ترامپ گفت: «وقتی زمان شما به پایان رسید، دیگر نباید به خواسته های خود توجه کنید بلکه باید منافع کشور را در نظر بگیرید و زمینه را برای  انجام  کار دولت بعدی فراهم کنید. هم اکنون زمان تاکید روی نا امیدی ها و شکستهای شما نیست بلکه زمان تلاش برای احیای کشوری است که در اثر کرونا و بحران اقتصادی آسیب دیده است.»

مشکل اصلی دیگر جمهوری خواهان هستند
باراک اوباما در این مصاحبه به همراهی برخی از جمهوری خواهان با ادعای دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات هم اشاره کرد و از این سیاست قویا انتقاد کرد. او در این مورد گفت: «اینکه شماری از اعضای حزب جمهوری خواه به حمایت از ترامپ پرداخته اند یک مساله نگران کننده برای دموکراسی در امریکا است. انها نه تنها انتخابات و دموکراسی بلکه کل سیستم سیاسی امریکا را زیر سوال بردند  و این رویه بسیار خطرناکی است.»

او با اشاره به این مساله که دونالد ترامپ تا کنون از پذیرش شکست امتناع کرده است گفت: «نظریه تقلب در انتخابات که توسط ترامپ مطرح شد، نظریه ای بی پایه و اساس است. رییس جمهوری دوست ندارد در این رقابت شکست بخورد  و هیچ گاه این شکست را نمی پذیرد ولی این واقعیتی است که اتفاق افتاده است.»

ترامپ پیش  از این صحبت ها در پیام توییتری خود  گفته بود:«من شکست را نمی پذیرم. ما راه درازی در پیش داریم و در نهایت من پیروز این انتخابات خواهم بود.»

دونالد ترامپ بعد از مصاحبه  باراک اوباما، نه پیامی در توییتر منتشر کرد و نه سخنی به نقل از او در رسانه ها منتشر شد ولی در تمامی خبرها در مورد حضور او در کلوپ گلف تا انتهای روز یک شنبه و در شرایطی که بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر در روز به کرونا مبتلا می شوند، صحبت شده است.

کد خبر: ۵۴٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha