۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
افزایش تولیدات صنعتی در چین

افزایش تولیدات صنعتی در چین

بخش صنعت چین به طور چشمگیری از پیامدهای منفی اقتصادی و ‌مالی ناشی از بحران بهداشتی شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ رهایی یافته است.

به گزارش بازار، شاخص تولیدات صنعتی که ‌میزان رشد تولید در بخش‌های ‌مختلف صنعتی به ویژه تولیدات ‌کارخانه‌ای را می‌سنجد در ‌ماه اکتبر در چین بیشتر از حد انتظار افزایش یافت.

بر اساس داده‌ها و آمار و ارقام رسمی که درگاه اینترنتی سازمان ملی داده‌ها و اطلاعات آماری چین منتشر کرده است تولیدات صنعتی این کشور در ماه اکتبر شش و نه دهم درصد در مقیاس سالیانه، یعنی نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته، افزایش یافت. این در حالی است که کارشناسان ‌مسائل مالی ‌و ‌اقتصادی که این ‌خبرگزاری ‌نظر ‌آن‌ها را در این ‌باره ‌جویا شده ‌بود پیش بینی ‌کرده ‌بودند که ‌رقم این شاخص ‌در ‌این مقطع ‌زمانی از سال ‌شش و نیم درصد افزایش یابد. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که بخش صنعت چین به طور چشمگیری، از پیامدهای منفی اقتصادی و ‌مالی ناشی از بحران بهداشتی شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ رهایی یافته است. افزایش صادرات کالا و خدمات بیشترین نقش را در افزایش شاخص تولیدات صنعتی در این کشور داشته است.

با توجه به اینکه کرونا در چین کنترل شده است مصرف کنندگان در این کشور با خیال راحت هزینه می‌کنند و این به رشد اقتصادی کشور کمک کرده است.

شاخص خرده فروشی نیز که خرید ‌مستقیم ‌کالا، محصولات و ‌خدمات ‌مصرفی از ‌تولیدکنندگان و ‌فروش ‌آن‌ها به ‌مصرف ‌کنندگان ‌را شامل می‌شود و از ‌آن به ‌عنوان ‌ابزاری ‌برای ‌سنجش ‌میزان ‌هزینه ‌و ‌مصرف ‌ ‌خانوارها ‌در ‌طول ماه ‌استفاده ‌می شود در ماه اکتبر در مقیاس سالیانه، یعنی نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته، چهار و سه دهم درصد افزایش یافته است. این در حالی است که کارشناسان ‌مسائل مالی ‌و ‌اقتصادی که این ‌خبرگزاری ‌نظر ‌آن‌ها را در این ‌باره ‌جویا شده ‌بود پیش بینی ‌کرده ‌بودند که ‌رقم این شاخص ‌در ‌این مقطع ‌زمانی از سال ‌ به چهار و نه دهم درصد برسد.

کاهش ‌این شاخص ‌نشان می ‌دهد تقاضای مصرف ‌کنندگان در ‌کشور به علت پایین آمدن ‌قدرت ‌خرید مردم پایین آمده است. ‌در ‌نتیجه، کاهش شاخص خرده ‌فروشی ‌به طور ‌مستقیم بر رشد ‌اقتصادی و تولید ناخالص ‌داخلی تاثیر منفی ‌خواهد ‌گذاشت. ‌

رقم این شاخص در ماه گذشته نیز به سه و سه دهم درصد رسیده بود.

بهبود اوضاع و شرایط اقتصادی و مالی در چین به نظر می‌رسد در فاصله ماه‌های اکتبر تا ‌دسامبر (سه ماهه چهارم) امسال، سرعت گیرد. چون هم تقاضا برای خرید محصولات چینی در جهان و داخل کشور در حال افزایش است هم دولت برنامه بازیابی و رونق اقتصادی و مالی از طریق ارائه مشوق‌های مالی به شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی-خدماتی و کاهش مالیات ها، به منظور فراهم آوردن زمینه افزایش تولید ناخالص داخلی و در نتیجه افزایش رشد اقتصادی، به اجرا گذاشته است.

با این حال ادامه شیوع ویروس کرونا و همه گیری بیماری ناشی از ابتلا به این ویروس، در اروپا و آمریکا و شرکای تجاری چین هستند چشم انداز اقتصادی جهان را زیر سئوال برده است.

کد خبر: ۵۴٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha