۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
بهره برداری از ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر مسیر جاده‌ای و ریلی جدید
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

بهره برداری از ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر مسیر جاده‌ای و ریلی جدید

خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰، بیش از ۳ هزار و ۹۵۶ کیلومتر مسیر جدید آزادراه، بزرگراه و خطوط ریلی با اعتبار ۲۴ هزار میلیارد تومان، به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش بازار، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در نشست خبری افزود: مهمترین و نخستین پروژه قابل بهره برداری، آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان با ظرفیت ۶ خط است که این هفته به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: در کل کشور، ۳۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در دست ساخت است که ۸ پروژه ریلی بطول ۱۵۶۰ کیلومتر در اولویت قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۳۴۵ کیلومتر آزادراه در قالب ۲۱ پروژه نیز در دست اجراست که ۹ طرح، به طول ۶۵۱ کیلومتر است و در بخش بزرگراهی نیز، ساخت ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر در دست اجراست که ۱۷۶۱ کیلومتر آن در قالب ۳۲ طرح در اولویت ساخت تا پایان ۱۴۰۰ است.

وی افزود: بر اساس قانون، ساخت خطوط ریلی و بزرگراه‌ها باید بطور کامل با اعتبارات دولتی ساخته شود و آزادراه‌ها نیز با مشارکت دولت و بخش خصوصی ساخته می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، در پروژه کنار گذر شرقی سپاهان اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر، اخذ عوارض بصورت الکترونیکی خواهد بود، اما هنوز مبلغ آن نهایی نشده است.

وی افزود: آزادراه شرقی اصفهان حلقه اتصال شمال کشور به جنوب و از تهران تا شیراز و بوشهر خواهد بود و ترافیک عبوری را از داخل شهر اصفهان تفکیک خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی  افزود: این مسیر، طول جاده کریدور تهران- اصفهان- شیراز را ۳۵ کیلومتر و از نظر زمانی حدود ۸۰ دقیقه کاهش می‌دهد

کد خبر: ۵۴٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha