۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
سخنگوی انجمن تایر افزایش قیمت تا ۵۰ درصدی لاستیک را تکذیب کرد

سخنگوی انجمن تایر افزایش قیمت تا ۵۰ درصدی لاستیک را تکذیب کرد

تنها، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران هرگونه افزایش قیمت لاستیک تا ۵۰ درصدی را تکذیب کرد و گفت: انتشار این خبر از سوی واسطه ها ودلالان بازار برای سود جویی بیشتر است.

بازار؛ گروه صنعت: «مصطفی تنها» روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: از آنجا که مواد اولیه مورد نیاز تولید تایر و لاستیک به صورت مداوم در حال افزایش است، لذا تولیدکنندگان پیشنهاد داده اند که در صورت امکان بتوانند با احتساب یک سود عادلانه قیمت لاستیک را خودشان تعیین کنند.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران یادآورشد: این پیشنهاد در دستور کار دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت قرار گرفته است و به احتمال زیاد با ابلاغ آن قیمت لاستیک توسط تولید کنندگان تعیین خواهد شد.

افزایش قیمت کائوچو مصنوعی از ۱۰به ۴۰ هزار تومان
تنها بیان کرد: قیمت کائوچو مصنوعی که در داخل کشور تولید می‌شود اول سال هر کیلوگرم آن ۱۰ هزار تومان بود ولی هم اکنون به ۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران اظهارداشت: تایر به عنوان کالای نهایی دارای زنجیره تولید بزرگی است و با توجه به افزایش هزینه های تولید، عرضه لاستیک با قیمت‌های فعلی در بازار، تولید کنندگان را بیشتر متضرر می‌کند.

تنها با اشاره به وضعیت افزایش قیمت مواد اولیه بیان کرد: به طور نمونه اول سال هرکیلو سیم طوقه تایر ۹۹۰۰ تومان بود، اما  هم اکنون قیمت این مواد اولیه تولید تایر به ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان یعنی حدود دو و نیم برابر افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران تاکید کرد: اگر اختیار قیمت گذاری لاستیک را به تولید کنندگان داده شود، تولیدکنندگان می‌توانند با بررسی تمام جوانب و هزینه‌های مواد اولیه و با احتساب سود قانونی قیمت لاستیک را در بازار تعیین کنند.

۷۰ تا ۸۰ درصد تایر مورد نیاز کشور وارداتی است
این مقام مسئول در صنعت تایر ایران یادآور شد: سالانه به طور متوسط ۱۰ تولید کننده لاستیک در کشور ۲۶۰ هزار تن تایر در کشور تولید می‌کنند در حالی که مصرف کشور برای لاستیک و تایر سالانه حدود ۳۴۰ هزار تن است و مابقی آن از طریق واردات تامین می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون سالانه به طور متوسط بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تن تایر وارد کشور می شود، گفت هرچند که قیمت دلار در ماه های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است، با این حال وارد کنندگان لاستیک با احتساب یک سود متعارف واردات خود را در بازار عرضه می‌کنند.

تنها تاکید کرد: ۱۰ تولید کننده لاستیک در کشور بدون وقفه همچنان به تولید خود ادامه می دهند تا کمبودی در بازار وجود نداشته باشد.

۳۰ تا ۳۵ درصد مواد اولیه تیر وارداتی است
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایرایران درعین حال اظهارداشت: هم اکنون بین ۳۰ تا ۳۵ درصد مواد اولیه مورد نیاز تولید لاستیک در کشور از طریق واردات تأمین می شود و مابقی آن در داخل کشور تولید می‌شود و برای رفع این وابستگی تولیدکنندگان تایر درصددند با برنامه‌ریزی مناسب میزان وابستگی خود را به واردات مواد اولیه از خارج کاهش دهند.

کد خبر: ۵۴٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha