۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
معرفی منابع جدید برای طرح تأمین کالاهای اساسی
رئیس مجلس اعلام کرد

معرفی منابع جدید برای طرح تأمین کالاهای اساسی

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید در خصوص طرح تأمین کالاهای اساسی منابع جدیدی را به دولت اعلام کنیم، مجلس می‌تواند موضوع تراکنش‌ها و گمرک را به عنوان درآمدهای جدید دولت برای اجرای این طرح پیشنهاد دهد.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف امروز (دوشنبه) در دوازدهمین شورای هماهنگی کمیسیون‌ها و اعضا هیأت رئیسه، افزود: برای مجلس بسیار مهم است که بودجه کشور بدون کسری بسته شود و بین دخل و خرج کشور هم خوانی وجود داشته باشد.

رئیس مجلس درآمدهای ناشی از فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی را درآمد مطمئنی برای بودجه کشور ندانست و تصریح کرد: باید گام‌های جدیدی در اصلاح ساختار بودجه با ایجاد درآمدهای جدید برداشت.

وی استفاده از ظرفیت‌های حوزه مالیاتی را یکی از گام‌های اصلاح ساختار بودجه دانست و گفت: اکنون که در آستانه ارسال بودجه از سوی دولت به مجلس هستیم، تلاش خواهیم کرد تا جای ممکن دخل و خرج‌ها را کنترل و درآمدهای جدید برای بودجه پیدا کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع سبد کالا و طرح تأمین کالاهای اساسی که شورای نگهبان ایراداتی بر آن گرفته است، افزود: باید اولین کاری که مجلس انجام دهد، طرح را به گونه‌ای بنویسد که شورای نگهبان از نظر شرع و قانون اساسی مغایرتی اعلام نکند و از سوی دیگر ما باید مسیرهای پیگیری خودمان را در اجرای این امر دنبال کنیم.

آقای قالیباف تصریح کرد: در جهت قانونی کردن طرح تأمین کالاهای اساسی باید منابع جدیدی را به دولت جهت اجرا اعلام کنیم که به نظر مجلس موضوع تراکنش‌ها و نیز گمرک از منابعی است که می‌توان به عنوان درآمدهای جدید دولت برای اجرا این طرح پیشنهاد داد.

کد خبر: ۵۴٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha