۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
جزئیات خرید واکسن کرونا توسط ایران
معاون وزیر بهداشت اعلام کرد

جزئیات خرید واکسن کرونا توسط ایران

حریرچی، معاون اول وزیر بهداشت گفت: ایران علاوه بر تولید واکسن کرونا داخلی، به عنوان عضو کنسرسیوم واکسن سازمان بهداشت جهانی از واکسن های تولید شرکت های مورد تایید این سازمان استفاده خواهد کرد.

به گزارش بازار، ایرج حریرچی افزود: همانطور که دیروز توضیح دادم ایران در کنسرسیومی قرار دارد که مربوط به سازمان بهداشت جهانی است و ۱۸ شرکت معتبری که واکسن کرونای آن‌ها مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است مقرر شده که برای کشورهای عضو کنسرسیوم تامین کنند.

معاون اول وزیر بهداشت افزود : ما عضو این کنسرسیوم هستیم، انتخاب خود را از بین ۱۸ شرکت انجام خواهیم داد، اما برنامه کشورها این است که در یک سال آینده برای ۲۰ درصد مردمشان واکسن تامین کنند و این ۲۰ درصد شامل افراد بالای ۶۵ سال، افرادی که بیماری صعب العلاج دارند و کادر بهداشت و درمان هستند.

حریرچی افزود: اکثر کشورها در شش ماه و یک سال آینده هیچ برنامه‌ای برای واکسیناسیون افراد جوان زیر ۵۰ سال ندارند و اولویت بندی  کشورها مثل انگلیس آن است که افراد ۵۵ تا ۶۰ سال جزء اولویت ۱۱ هستند.

وی گفت: ایران و وزارت بهداشت نیز اقدامات لازم را انجام داده است و ما در کنسرسیوم هستیم  و از واکسن‌های مورد تایید استفاده خواهیم کرد.

معاون اول وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: تولید داخلی خودمان هم در حال انجام است و از دو هفته آینده وارد مرحله تست انسانی می‌شویم، ان شاء الله از تولیدات ایرانی هم که کیفیت مناسب دارد استفاده خواهیم کرد.

حریرچی با رد انتشار خبر خرید واکسن از شرکت فایزر، گفت: شرکت فایزر هم از جمله ۱۸ شرکت عضو کنسرسیوم سازمان بهداشت جهانی است، اما هنوز هیچ کشوری انتخاب نکرده است که از کدام سبد استفاده خواهد کرد و من هم تا کنون اسم شرکتی را نام نبرده ام.  

کد خبر: ۵۴٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha