۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
 چرا دولت با طرح تامین کالای اساسی و ضروری مردم مخالف است؟
وزیر اسبق بازرگانی پاسخ داد

چرا دولت با طرح تامین کالای اساسی و ضروری مردم مخالف است؟

آل اسحاق، وزیر اسبق بازرگانی ضمن بررسی طرح مجلس برای تامین کالای مورد نیاز مردم به تشریح دلایل مخالفت دولت با این طرح پرداخت.

به گزارش بازار، یحیی آل اسحاق  اظهار کرد: متوسط به پایین جامعه قدرت خرید کمی نسبت معیشت دارند و نظام باید فکری برای این جمعیت کثیر نماید.

وی درباره اینکه دولت باید فکری برای دسترسی کالای اساسی مردم کند، ادامه داد: یک زمان پولی برای خرید کالا نبود ولی امروز کالایی نیست که تهیه شود.

آل اسحاق قطعیت درآمد و منابع برای تامین کالای مردم را دو مشکل دانست و ادامه داد: مجلس زمانی تصور می‌کرد گپ‌هایی در بودجه وجود دارد و ذخایر وزارت نفت منجر شده آقای حاجی بابایی تصور کند منابعی در اختیار هست.

وی ادامه داد: مجلس می‌گوید دولت می‌تواند از این منابع استفاده کند و نیز معتقد است دولت قادر است از اوراق قرضه بهره‌برداری نماید.

آل اسحاق با اشاره به رد این طرح توسط شورای نگهبان به عدم قطعیت دستیابی به منابع مالی برای تامین کالای مورد نیاز مردم تاکید کرد و گفت: دولت هم از ابتدا بدلیل تامین مالی، مخالف این طرح بود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: سوال اینجاست نماینده‌ها که به تامین مالی این طرح تاکید دارند چرا در بودجه‌ای که به کسری شهره است سماجت نکردند!

آل اسحاق ادامه داد: فشار درمانی را نمی‌توان با هزینه قطعی جلو برد.

وی عمده کالای مورد نیاز جامعه را ضروری و اساسی دانست و گفت: مردم هزینه خوراک و اجاره مسکن و بهداشت و آموزش هم دارند که در سبد تورم بانک مرکزی بالای ۶۰ درصد است.

آل اسحاق تصریح کرد: دولت می‌گوید در رابطه با تامین کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام کرده و نگران تامین کالا نیست و البته این سخن جای تامل دارد.

وی ادامه داد: چندین تن کالا در گمرکات هست و کالایی که با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد می‌شود دو برابر قیمت را پیدا می‌کند.

آل اسحاق در خاتمه لزوم جدیت در نظام تامین کالا را نیز الزامی دانست.

کد خبر: ۵۴٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha