۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
رئیس بانک انگلیسی: بانک ها مجبورند خود را با رمز ارزها سازگار کنند

رئیس بانک انگلیسی: بانک ها مجبورند خود را با رمز ارزها سازگار کنند

جان کانلیف یکی از رهبران بانک مرکزی انگلیس اظهار کرد که بانک ها باید خود را با تغییراتی که دارایی های دیجیتال ایجاد می کنند سازگار کنند.

بازار؛ گروه رمزارزها/ بورس: بلاک چین و دارایی های دیجیتالی که توانایی ذخیره دارایی های شخصی را به افراد ارائه می دهند، احتمالاً راه حل هایی که بانک ها ارائه می‌دهند را تهدید می کند.

به گفته جان کانلیف معاون رئیس بانک انگلیس، با این حال اطمینان از اینکه بانک ها در این زمینه اقدام کنند در اولویت بانک مرکزی انگلیس نیست.همانطور که در گزارش جمعه رویترز آمده است، کانلیف گفت: "کار ما محافظت از مدل های تجاری بانک‌ها نیست."

بانک ها مجبور خواهند شد خود را سازگار کنند
وی افزود: "بانک ها مجبور خواهند شد خود را سازگار کنند." کار ما این است که اطمینان حاصل کنیم اگر مدل های تجاری بانکی تغییر کند، ما بتوانیم پیامدهای مالی و اقتصادی کلان آن را مدیریت کنیم.

کانلیف اظهار داشت که مسئولیت اطمینان یافتن از مرتبط بودن کسب و کارهای اصلی بانکداری به عهده بانک انگلیس نیست.

ارزهای دیجیتال تهدیدی برای بانک‌ها
ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC تهدیدی برای راه حل های ارائه شده بانک های تجاری هستند و نقش واسطه‌گری آنها را از بین می‌برد.

رمز ارزها یا کریپتو به طور گسترده تر، گزینه خود سرپرستی را به کاربران ارائه می دهد که بانک ها را به چالش می کشد، اگرچه بانک ها هنوز به عنوان شاهراه و مرجع اصلی ارز فیات عمل می کنند.


چین پیشگام در ارزهای دیجیتال رسمی
به نظر می رسد چین در حال حاضر در رقابت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا همتن CBDC از دیگر رقبا پیش افتاده است و پیش از این یوان دیجیتال خود را آزمایش کرده است. ارزهای دیجیتال بانک مرکزی پیامدهای گسترده ای دارند.

کانلیف گفت: "آنها باید خیلی سریع از دستور کار سیاسی قبل از اینکه طرف سیاسی کشف کند تحولاتی در بخش خصوصی وجود دارد که در واقع با سیاست متناسب نیستند، عبور کنند." این بدان معنی است که دولت های سراسر جهان باید مباحثاتی پیرامون این دارایی ها را به دلیل تغییراتی که ممکن است ایجاد کنند، در اولویت قرار دهند.

در تضاد با سایر کشورها که به سرعت به سمت خط پایان ارزهای دیجیتال بانک مرکزی پیش می‌روند، رگلاتوری‌های برجسته مالی در ایالات متحده اولین و پیشگام بودن در این عرصه را ضرورت نمی‌داند.

کد خبر: ۵۴٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha