۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
۴۲ بنگاه از تأسیسات گردشگری همدان تسهیلات بانکی دریافت کردند
معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان:

۴۲ بنگاه از تأسیسات گردشگری همدان تسهیلات بانکی دریافت کردند

همدان - معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: ۴۲ بنگاه از تأسیسات گردشگری استان همدان برای جبران آسیب‌ ناشی از کرونا ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علی خاکسار صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضای انجمن حرفه‌ای گردشگری همدان خبر داد و گفت: اثرات منفی کرونا و پیامدهای مخرب آن بر گردشگری دامنه‌دار و طولانی مدت خواهد بود.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با تاکید بر اینکه هماهنگی و همکاری مستمر فعالان گردشگری و بخش دولتی می‌تواند بر مدیریت بیماری کرونا و کاهش اثرات منفی آن مؤثر باشد، افزود: بخش گردشگری بیشترین آسیب را از شیوع این ویروس متحمل شده است.

خاکسار با بیان اینکه طول دوره بیماری و زمان نابودی و یا کشف واکسن و داروی خاص آن مشخص نیست، ادامه داد: باید با همزیستی و استفاده از روش‌های ایمن و هوشمند، سفر و گردشگری نیز همانند دیگر فعالیت‌ها و مشاغل فعالیت خود را آغاز کند.

وی از پرداخت ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به تأسیسات گردشگری آسیب‌دیده از کرونا در همدان خبر داد و گفت: ۴۲ بنگاه از تأسیسات گردشگری  استان همدان موفق به دریافت ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات تأسیسات گردشگری آسیب‌دیده از شیوع کرونا شدند.

خاکسار با تاکید بر اینکه با شیوع ویروس کرونا بنگاه‌ها دچار رکود و حتی تعطیلی شدند، گفت: برای جبران بخشی از خسارات تأسیسات گردشگری، تسهیلاتی با کارمزد ۱۲ درصد در نظر گرفته شد که با اطلاع رسانی و پیگیری از تعداد ۱۸۰ واحد گردشگری همدان، ۶۵ واحد از تأسیسات گردشگری با درخواست ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام و از این تعداد ۴۲ بنگاه، موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال شدند.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نرخ کارمزد بالای تسهیلات، دوره تنفس و مدت بازپرداخت کوتاه و عدم اطمینان از توان بازپرداخت اقساط به دلیل نداشتن چشم انداز روشن و پیش‌بینی اتمام بیماری و رونق دوباره کسب و کارها را از دلایل عدم استقبال مشمولان از دریافت این تسهیلات عنوان کرد.

کد خبر: ۵۴٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha