۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
پرداخت ۶۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی گلستان
رئیس سازمان صمت گلستان خبر داد: 

پرداخت ۶۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی گلستان

گرگان- رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه گلستان رتبه سوم پرداخت تسهیلات رونق تولید را کسب کرده است، گفت: از محل اعتبارات سال ۹۹ تا کنون ۶۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی گلستان پرداخت شده  است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت گلستان، حسین طلوعیان در سیصد و هفتاد و سومین جلسه کارگروه رونق تولید استان اظهار کرد: از محل اعتبارات سال ۹۹ تاکنون ۶۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی گلستان پرداخت شده است.

وی افزود: از محل اعتبارات رونق تولید سال ۹۹ یعنی از ابتدای مرداد ماه تاکنون درخواست تسهیلات ۳۰۸ واحد تولیدی استان پس از تصویب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان جهت دریافت بیش از دو هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: از مجموع واحدهای معرفی شده به بانک‌ها تعداد ۹۲ واحد تولیدی استان ۴۲۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند و هم اکنون استان گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: از محل اعتبارات  تبصره ۱۸ نیز از ۹۷ درخواست مصوب شده جهت دریافت ۷۰۵ میلیارد تومان تسهیلات، تاکنون به ۲۷ واحد حدود ۲۲۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است  که استان در جایگاه دوازدهم کشور قرار گرفته است.

به گفته طلوعیان، از محل اعتبارات بازسازی و نوسازی هم تاکنون درخواست تسهیلات ۲۲۶ واحد تولیدی استان جهت دریافت ۷۸۸ میلیارد تومان در کارگروه مصوب و جهت پرداخت به بانک‌های استان ارسال شده که ۴۹ واحد ۱۴۹ میلیارد تومان تسهیلات این بخش را دریافت نموده اند و گلستان در این بخش نیز در رتبه سوم کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: از محل اعتبارات مستقیم بانک‌ها هم طی سال ۹۹ به ۱۶۲ واحد حدود ۲۰۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و در مجموع از محل اعتبارات سالجاری ۲۵۲ واحد استان ۶۲۶ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی در خصوص تعداد جلسات و مصوبات کارگروه تسهیل استان هم  گفت: طی هفت ماهه نخست سال ۹۸ تعداد ۶۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تشکیل شده که منجر به ۸۱۸ مصوبه شده بود و این تعداد جلسه در مدت مشابه سالجاری به ۹۶ جلسه رسیده که ماحصل  آن‌ها هزار و ۵۱ مصوبه بوده است.

گفتنی است در این جلسه مشکلات چند واحد تولیدی هم بررسی و تصمیمات لازم جهت رفع موانع تولید آن‌ها اخذ شد.

کد خبر: ۵۴٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha