۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
میزان جوجه ریزی در مرغداری ها بستگی به وضعیت نهاده ها دارد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ایران:

میزان جوجه ریزی در مرغداری ها بستگی به وضعیت نهاده ها دارد

کمالی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ایران گفت: میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری و پرورش مرغ بستگی به وضعیت نهاده های مورد نیاز دارد.

به گزارش بازار، «محمدعلی کمالی سروستانی» افزود: تولید مرغ در ماه جاری و گذشته از وضعیت تامین نهاده ها متاثر شده است.

وی همچنین اظهارداشت: با این وجود انتظاری که از میزان تولید می رفت بطور کامل اتفاق نیفتاده به عبارتی تولید مرغ از میزان مورد پیش بینی کمتر بوده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ایران گفت: نهاده هایی همچون جوجه یکروزه، خوراک به ویژه ذرت و سویا، واکسن، دارو، ضد عفونی کننده ها و غیره تعیین کننده هزینه پرورش و قیمت مرغ در کشور هستند.

وی در ادامه افزود: میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری و پرورش مرغ به وضعیت نهاده ها بستگی دارد.

کمالی سروستانی اظهارداشت: از ابتدای سال جاری بواسطه اینکه نهاده ها به موقع تامین نشده و به اندازه کافی نبوده دلهره ای در تولید کنندگان ایجاد کرد تا با احتیاط بیشتر عملیاتی جوجه ریزی را انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر تامین و توزیع نهاده ها به شکل صحیحی انجام شود بطورقطع در بحث جوجه ریزی جهش خواهیم داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ایران گفت: از ابتدای آبان ماه سال سالجاری تا اواخر هفته قبل ۸۷ میلیون قطعه جوجه وارد سالن های پرورش شده و انتظار بر اینکه این میزان جوجه ریزی تا آخر این ماه به عدد ۱۰۵ تا ۱۱۰ میلیون قطعه برسد.

وی ضمن اشاره به اینکه هزینه های تولید مرغ در کشور بسیار بالاست، افزود: اگر دولت ۸۵ درصد ذرت و ۵۵ درصد سویا را برای مرغداران تامین کند در این صورت مرغ زنده به ازای هرکیلو حدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان برای مرغدار تمام می شود و قیمت برای مصرف کننده ۲۲ هزار تومان خواهد بود.

کمالی سروستانی ضمن اشاره به اینکه مرغداران آمادگی جوجه ریزی تا ۱۴۰ میلیون قطعه را دارند، اظهارداشت: سه ماهه اول سال جاری که قیمت مرغ می بایست یک قیمت قابل قبولی داشت باشدمتاسفانه بواسطه شیوع کرونا به شدت دچار افت شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در سه ماهه نخست سالجاری مرغداران به ازای هرکیلو سه تا چهار هزار تومان ضرر دادند که این بحث ضربه مهلکی به صنعت مرغداری کشور وارد کرد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ایران یادآورشد: اگر نهاده به میزان کافی و به موقع تامین شود بی تردید ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری انجام و هیچ نگرانی بابت تامین مرغ شب عید نخواهیم داشت.

کد خبر: ۵۴٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha