۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
۲۸۰۰ نفر در طرح اقدام ‌ملی مسکن در شرق استان سمنان ثبت‌نام‌ کردند
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان:

۲۸۰۰ نفر در طرح اقدام ‌ملی مسکن در شرق استان سمنان ثبت‌نام‌ کردند

سمنان- مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: یک هزار و ۸۲۷ نفر در طرح اقدام ‌ملی مسکن در شرق استان ثبت نام‌ کردند که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته یک هزار و ۴۶۳ نفر حائز شرایط بودند.

به گزارش خبرنگار بازار، امیر عمیدی بعد از ظهر شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه و  ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با بیان اینکه دو هزار و ۸۲۷ نفر در طرح اقدام ‌ملی مسکن در شرق استان ثبت نام‌ کردند که بر اساس بررسی های صورت گرفته یک هزار و ۴۶۳ نفر حائز شرایط بودند، بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن به صورت متقاضی محور و با ثبت نام از متقاضیان و با تخصیص زمین از سوی این‌ مجموعه انجام می شود.

وی افزود: یک هزار و ۱۴۶ واحد از سهمیه در نظر گرفته شده برای شرق استان متعلق به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۵۴ نفر نیز برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۵۴۰ واحد نیز در بحث بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده است.

واریز وجه مردمی
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان افزود: تاکنون ۲۷۶ نفر در مرحله واریز وجه قرار داشته و واریز وجه انجام شده است که ۱۸ درصد  از متقاضیان ثبت نامی و احراز صلاحیت شده را تشکیل می‌دهد از سوی دیگر باید گفت ۵۲ هزار و ۵۷۶ مترمربع اراضی برای ساخت ۶۸۷ واحد مسکونی در شرق استان تخصیص یافته است و برای ۹۶ واحد نقشه و اخذ پروانه صورت ‌گرفته و ۲۴ واحد از این ‌تعداد در حال حاضر در حال ساخت است.

عمیدی با بیان اینکه برای ۷۲ واحد دیگر نیز عملیات اجرایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به زودی آغاز می شود، ابراز کرد: بحث الحاق ۱۹۲ واحد از پروژه خود مالک زیباسازان شاهرود به طرح اقدام ملی مسکن نیز در دستور کار قرار دارد.

صنعت گردشگری استان سمنان
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان نیز در این نشست گفت: برنامه عملیاتی برای اجرای سند راهبردی توسعه گردشگری استان تدوین شد که آموزش و آگاه سازی اولین قدم در این حوزه است و در این راستا برای گروه‌های عشایری، نهادهای مذهبی، فرهنگی، دولتی، سیاسی، پرسنل و هنرمندان رسانه‌های همگانی و سایر گروه‌های هدف، برگزاری دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شد.

مهدی جمال با بیان اینکه یک هزار و ۱۲۷ نفر در حال حاضر به صورت غیرمستقیم با صنعت گردشگری در استان فعال بوده و اشتغال دارند، بیان کرد: توسعه بازاریابی یکی دیگر از راهکارهای اصلی توسعه گردشگری در استان است که معرفی ظرفیت و پتانسیل استان از طریق برگزاری نمایشگاه‌های استانی و کشوری، جشنواره، استفاده از رسانه و فضای مجازی و نشریه و بولتن‌ها، در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برای تحقق توسعه بازاریابی در بحث گردشگری استان طی سال های ۹۹ و ۱۴۰۰، بالغ بر ۵۹ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبار های دولتی نیاز است.

توسعه راه‌ها 
رئیس مجمع نمایندگان و نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم، گفت: نبود زیرساخت مناسب در اماکن و مناطق گردشگری یکی از آسیب‌های موجود در بحث توسعه ‌گردشگری در استان است که باعث ایجاد نارضایتی و به جاماندن خاطره ناخوشایند برای گردشگران و توریست‌ها خواهد شد و قطعا راه‌اندازی بومگردی‌ها، احداث هتل و توسعه زیرساخت‌ها در اجرای سند راهبردی تاثیر گذار خواهد بود.

علی اصغر خانی با بیان اینکه ضعف‌هایی در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و فعال نبودن این بخش در بحث توسعه گردشگری در استان وجود دارد که نیاز است تا این بخش برای حصول موفقیت مناسب و مطلوب به صورت جدی تر فعال شده و به این صنعت ورود کنند، ابراز کرد: امروز نیاز است تا به صورت خطی در بحث ثبت جهانی ورود کنیم و با ورود به این بحث احتمال اینکه تعداد بیشتری از بناها و رویدادها به ثبت برسند، افزایش خواهد یافت.

وی افزود: توسعه راه‌ها از جمله شبکه جاده‌ای نیز از دیگر الزامات توسعه صنعت گردشگری در استان است که در بحث ارتباطات و راه‌های اصلی ظرفیت مطلوبی وجود دارد و مسافران زیادی تردد دارند اما نیاز است تا راه‌های ارتباطی با مناطق گردشگری و توریستی نیز در حد شاخص‌های مطلوب و مناسب باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، دو پیشنهاد کارگروه تخصصی امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی استان با موضوع مجوز احداث مجتمع خدماتی رفاهی در شهرستان سرخه و تعیین کاربری در شهرستان شاهرود مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفت.

کد خبر: ۵۴٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha