۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
ارس امن‌ترین منطقه آزاد کشور در زمینه سرمایه‌گذاری است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

ارس امن‌ترین منطقه آزاد کشور در زمینه سرمایه‌گذاری است

جلفا- مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: ارس در زمینه صنعت و سرمایه گذاری از امن‌ترین و موفق‌ترین مناطق آزاد کشور بوده و تراز تجاری مثبت ۴۲۵ میلیون دلاری در دوازده ماهه سال گذشته گواه آشکار بر این ادعا است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، محسن نریمان در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با صاحبان صنایع منطقه آزاد ارس، با اشاره به فعالیت شرکت های مختلف صنعتی، تولیدی و کشاورزی در این منطقه اظهار داشت : اکنون با استقبال خوب سرمایه گذاران ترکیه و جمهوری آذربایجان در ارس مواجه هستیم و فعالیت ۵۱۳ واحد صنعتی و کشاورزی در ارس در شرایط ناشی از تحریم ها و بیماری کرونا، و تاثیر این فعالیت ها و تلاش مسئولین در شاخص های صادرات، تولید، سرمایه گذاری و اشتغال، نمود واقعی تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد ارس است.

وی رونق تولید و صنعت و حمایت از سرمایه گذاران را از اولویت های اصلی ارس عنوان کرد و افزود: در سال گذشته افزون بر یکهزار و ۷۲۹ گواهی تولید برای شرکت های فعال منطقه آزاد ارس صادر شده است و تمام شرکت ها به رغم موانع پیش رو با جدیت به فعالیت خود ادامه می دهند و ضروری است تمامی مسئولان و دولت به منظور تسهیل مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و توسعه چرخه اقتصادی کشور حمایت ویژه ای از بخش تولید و صنعت ارس داشته باشند. 

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، عمده ترین مشکلات فعالان اقتصادی را صدور بخش نامه ها و آئین نامه های مختلف، عدم تخصیص متناسب تامین مواد اولیه، اجرا نشدن کامل قانونی چگونگی اداره مناطق آزاد برشمرد و گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی ارس و پیگیری رفع موانع حمایت از آنان، ضمن حضور در ارس از برخی شرکت های مستقر در ارس بازدید کردند.

معصومه پاشایی نماینده  مردم مرند و جلفا  در مجلس شورای اسلامی هم در  این نشست اظهار داشت: نمایندگان مجلس در رابطه با لایحه دولت برای اصلاح قوانین مالیات و ثبت سفارش مناطق آزاد، از منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه منفی ایجاد شده در اذهان نمایندگان مجلس نسبت به مناطق آزاد موجب تردید در تصمیم و حمایت از این مناطق شده است، افزود: طبق راهبرد اقتصاد مقاومتی و دستور مقام معظم رهبری باید از توان این مناطق برای کمک به تولید و اقتصاد ملی استفاده کنیم.

وی از نگاه ها و تفسیرهای مغرضانه و تبلیغات منفی برخی رسانه ها بر علیه مناطق آزاد انتقاد کرد و گفت: مناطق آزاد چوب اجرا نشدن قانون را می خورند و از سوی دیگر جریان سازی های منفی رسانه ای، بسیاری از سرمایه گذاران این مناطق را با مشکل روبرو کرده است.

کد خبر: ۵۳٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha