۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در استان سمنان تولید می‌شود/ تولید ماسک و محلول ضدعفونی در ۱۱ واحد صنعتی
‌ معاون امور صنایع سازمان صمت استان سمنان:

روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در استان سمنان تولید می‌شود/ تولید ماسک و محلول ضدعفونی در ۱۱ واحد صنعتی

سمنان- معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه ۱۱ واحد صنعتی در استان برای تولید ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده فعالیت می‌کنند، گفت: روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در سمنان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فرامرز محبوبی پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی صنعت، معدن و تجارت سمنان اظهار داشت: درمجموع ۱۱ واحد صنعتی استان برای تولید ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در سمنان تولید می‌شود، افزود: ۹ واحد صنعتی در زمینه تولید ماسک و دو واحد در زمینه تولید محلول ضدعفونی‌کننده فعال هستند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه تولیدات آن‌ها فقط برای مصرف داخل استان است، تأکید کرد: هیچ‌گونه کمبودی برای تأمین اقلام بهداشتی در استان سمنان وجود ندارد.

محبوبی خاطرنشان کرد: روزانه ۱۵ هزار لیتر الکل خالص برای تولید محلول به این واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد و این در حالی است که محلول‌های ضدعفونی از ترکیب ۷۰ درصد الکل و بقیه مواد افزودنی تهیه می‌شوند.

وی بابیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون دو میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر الکل خالص برای تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده به این واحدها اختصاص‌یافته است، گفت: دستگاه‌های اجرایی برای تأمین اقلام بهداشتی موردنیاز خود می‌توانند با دریافت حواله از این واحدهای صنعتی محلول ضدعفونی‌کننده دریافت کنند.

کد خبر: ۵۳٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha