۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
قیمت شیر باز هم گران می‌شود؟
سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی پاسخ داد

قیمت شیر باز هم گران می‌شود؟

بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: قیمت شیر خام امروز از ۴ هزار و ۱۵۰ تومان عبور کرده و بنابر نظرات برخی دامداران و اطلاعاتی که برای قیمت در ماه‌های آینده داده‌اند صحبت از ۵ هزار تومان است.

به گزارش بازار، محمد بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران درباره افزایش قیمت شیر گفت: اصل داستان به افزایش هزینه‌های تولید برمی گردد.

وی افزود: قیمت مصوب شیر خام در ۴ ماه گذشته بین ۲۹۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان بوده است، اما کارخانه‌ها تا به امروز حتی یک روز هم شیر خام را با قیمت ۳۱۰۰ نخریده‌اند که این هم ناشی از ضعف نظارتی است.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران با بیان اینکه قیمت شیر خام خیلی وقت قبل افزایش پیدا کرده است، گفت: قیمت محصولات مصرفی خانوار طی این چهار ماه افزایش پیدا نکرده اما از جیب تولید کننده پرداخت شده است، البته هزینه تولید محصولات لبنی صرفاً مربوط به شیر خام نیست؛ ۶۵ درصد ضریب آن مربوط به شیر خام و مابقی آن هم مرتبط با دیگر مواد است.

بنی طبا عنوان کرد: قیمت شیر خام امروز از ۴۱۵۰ تومان عبور کرده و بنابر نظرات برخی دامداران و اطلاعاتی که برای قیمت در ماه‌های آینده داده‌اند صحبت از ۵ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم طی ۱۵ سال اخیر ارتباطی به تولیدکننده ندارد افزود: این مسئله ناشی از تبعات نظام سیاست گذاری کشور است و بنابراین مردم این مسئله را از چشم تولیدکنندگان و دامداران نبینند.

بنی طبا تصریح کرد: این یارانه‌های سیاه صنایع کشور به دست مردم نمی‌رسد، مصداقش هم اینکه واردات نهاده‌های دامی نسبت به سالهای قبل افزایش پیدا کرده اما به دست مردم نرسیده است.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران دلیل شکل گیری مافیا در این حوزه را تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌داند و می‌گوید: متأسفانه برخی مسئولان جسارت تصمیم گیری ندارند و همین به اقتصاد کشور ضربه می‌زند درصورتیکه اگر سیاست گذاری‌ها اصلاح شوند مافیایی هم نخواهیم داشت.

کد خبر: ۵۳٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha