۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
۳۵درصد از پرداختیهای تسهیلات فراگیر روستایی استان در حوزه بانوان و مشاغل خانگی بوده است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمددر گفتگو با بازار:

۳۵درصد از پرداختیهای تسهیلات فراگیر روستایی استان در حوزه بانوان و مشاغل خانگی بوده است

یاسوج - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۳۵درصد از کل پرداختی های تسهیلات فراگیر روستایی در حوزه بانوان و مشاغل خانگی بوده است.

پروانه نیک مرام در  گفتگو با خبرنگار بازار افزود: ۴۱۴ میلیارد تومان طرحهای اشتغال روستایی در بخش های مختلف به بانک های عامل ارسال شده است.

وی بیان داشت: در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی نیز سهم استان بیش از ۴۲ میلیارد ریال بود که ۹۱درصد این میزان که معادل ست ۳۸۰ میلیارد ریال بوده، محقق شده است.

نیک مرام افزود: سرانه اشتغال روستایی در استان ۳۲.۱ درصد بوده و سهم کهگیلویه و بویراحمد از محل تسهیلات روستایی و عشایر چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید در راستای حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرحهای خوبی ارائه و اجرایی شده است، گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق سبب کاهش بخش عمده‌ای از آسیبهای اجتماعی می‌شود.

نیک مرام افزود: همچنین در قالب ۱۴۹ طرح، تسهیلات اشتغال عشایری به مبلغ  ۱۱۰ میلیارد  ریال توزیع و ۱۴۳ فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد شد.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۹۵ درصد طرح‌های اشتغالی که در کارگروه اشتغال استان به تصویب رسیده اند، فعال و یا در دست اجرا هستند.

نیک مرام با بیان اینکه وامهای اشتغال روستایی در بانک های عامل کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است، گفت: تسهیلات اشتغالزایی برای مشاغل خانگی سبب خودکفایی بانوان و کمک به اقتصاد و معیشت خانواده ها و به تبع آن افزایش توان مالی خانواده ها و کاهش جرائم و معضلات اجتماعی می شود.

کد خبر: ۵٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha