۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴
روند سرمایه‌گذاری در دوران کرونا متوقف نشود؛ ضرورت ۲برابر کردن مشوق‌ها
کارشناس اقتصادی:

روند سرمایه‌گذاری در دوران کرونا متوقف نشود؛ ضرورت ۲برابر کردن مشوق‌ها

سمنان- صالحیان، کارشناس اقتصادی بابیان اینکه کرونا نباید سبب شود که روند سرمایه‌گذاری در سطح استان سمنان متوقف شود، گفت: دولت باید مشوق‌های سرمایه‌گذاری را دو برابر کند تا بتوانیم شاهد روند تداوم دار سرمایه‌گذاری در سطح استان باشیم.

علی‌رضا صالحیان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه کرونا سبب شد تا بسیاری از بخش‌های استان سمنان درزمینهٔ تأمین نقدینگی، سرمایه‌گذاری، اعتبارات، تسهیلات و ... ضربه‌های سنگینی بخورند، ابراز کرد: یکی از بخش‌هایی که باید بیشتر به آن دقت شود مقوله سرمایه‌گذاری است.

وی بابیان اینکه بحران‌های اقتصادی ناشی از سوء مدیریت و تحریم‌ها از یک‌سو و همچنین کرونا از سوی دیگر سبب شد تا ارز گران شود درنتیجه سرمایه‌گذاری‌ها نیز تحت تأثیر شدید قرار گرفتند، ابراز کرد: باید دولت به کمک بیاید تا روند سرمایه‌گذاری قطع نشود.

این کارشناس اقتصادی بابیان اینکه مشکل امروز دوچندان است زیرا کاهش ارزش پول نیز به رغبت به سرمایه‌گذاری که همیشه کم بود، افزوده‌شده است، تأکید داشت: وقتی مشکل دو برابر می‌شود دولت‌مردان هم باید دو برابر تلاش کنند و مشوق‌های سرمایه‌گذاری را افزایش دهند.

صالحیان بابیان اینکه امکانات و زیرساخت‌های خوبی در سطح استان سمنان وجود دارد که بشود بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد، ابراز کرد: صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری چهار رکن اصلی سرمایه‌گذاری در استان هستند که در دوران پساکرونا به دلیل افزایش یک‌باره عرضه می‌تواند سوددهی خوبی نیز داشته باشد اما در این شرایط باید سرمایه‌گذاران را جذب کرد.

وی افزود: اگر در زمان عادی بتوانیم برای طرحی سرمایه‌ای گرد آوریم و تسهیلاتی به آن بدهیم هنر نکرده‌ایم و اگر امروز بااین‌همه مشکلات و موانع بتوانیم یک سرمایه‌گذار را موردحمایت قرار دهیم می‌توانیم اعلام کنیم که شاهکار کرده‌ایم درنتیجه امروز با این شرایط مردم از دولتمردان انتظار چنین شاهکارهایی دارند وگرنه اداره استان در شرایط عادی با اعتبارات معمول که به‌واقع دشواری ندارد.

این استاد دانشگاه بابیان اینکه مشوق‌هایی باید امروز در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد که اصطلاحاً دندان‌گیر باشد، گفت: زمین رایگان، بیمه آتش‌سوزی و حوادث رایگان، انشعابات گاز و برق و انرژی، معافیت یک‌چندساله مالیاتی، تسهیلات ارزان‌قیمت و ... همه باید باهم باشند تا بتوانیم در این شرایط دشوار سرمایه‌گذار جذب کنیم وگرنه موفق نخواهیم شد.

صالحیان افزود: پرواضح است که اگر در این شرایط نتوانیم سرمایه‌گذاران کنونی استان مانند ذوب‌آهن و کاغذ سنگی شاهرود، قطعه سازی سمنان و صنایع فولادی و ... را حفظ کنیم در دوران پساکرونا استان سمنان با مشکل اشتغال و تولید روبرو خواهد شد از سوی دیگر باید گفت این مشکلات به بیکاری نیز دامن خواهد زد.

کد خبر: ۵۳٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha