۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
استارت آپ‌ها در افزایش تقاضای سفر نقش آفرین می‌شوند
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری:

استارت آپ‌ها در افزایش تقاضای سفر نقش آفرین می‌شوند

باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: حرکت‌های خلاقانه در حوزه توسعه حمل و نقل مسافر، آینده این صنعت را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش بازار، داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با اشاره به اینکه صنعت حمل و نقل مسافر درون شهری با ظهور استارت آپ‌ها تغییرات اساسی پیدا کرده است و دیر یا زود، این تغییر به حمل و نقل برون شهری نیز سرایت خواهد کرد افزود: سازمان راهداری برنامه‌های ویژه‌ای برای حرکت‌های خلاقانه و از جمله استفاده از بسترهای موبایلی و بازارگاه‌ها تدارک دیده است.

وی گفت: استفاده از ظرفیت استارت آپ‌ها در صنعت حمل و نقل مسافر برون شهری با حضور فعالان این صنف، می‌تواند راهگشای بخشی از بازار از دست رفته مسافر حمل و نقل عمومی کشور باشد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: استارت آپ‌ها می‌توانند با تکیه بر اطلاعات کاربران و با ایجاد تقاضا و دسترسی آسان برای مردم، ضرر و زیان ناشی از دست رفتن بازار حمل و نقل مسافر در کشور را که پس از شیوع بیماری کرونا متوجه این بخش شد تا حدودی جبران کنند.

باقرجوان همچنین از تشکیل کمیته‌های راهبردی با حضور تشکل‌ها در سازمان راهداری خبر داد و گفت: این کمیته‌های راهبردی به منظور ترسیم نقشه راه این بخش و توسعه صنعت حمل و نقل مسافر برون شهری تشکیل می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از بخشی نگری و داشتن نگاهی جامع و کامل و همه جانبه به موضوع حمل و نقل جاده‌ای، از پیگیری مسایل مربوط به نظام نرخ گذاری بلیت اتوبوس، مشکلات صنفی و بیمه رانندگان، لاستیک و دیگر مشکلات این صنعت در سطح وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری به عنوان متولی این بخش خبر داد و حمایت و همراهی تشکل‌های صنفی برای اخذ تصمیمات صحیح برای اجرا را خواستار شد.

کد خبر: ۵۳٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha