۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
برزیل از طریق WeChat سنگ آهن را با یوآن می‌فروشد

برزیل از طریق WeChat سنگ آهن را با یوآن می‌فروشد

شرکت Vale که بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن برزیل محسوب می‌شود، اعلام کرده است که قصد دارد از طریق پیام‌رسان چینی WeChat اقدام به فروش سنگ آهن تولیدی خود با ارز یوآن چین کند.

به گزارش بازار، بنا بر اعلام Vale، این شرکت برزیلی قصد دارد در اوایل سال ۲۰۲۱ با همکاری مرکز تجارت سنگ آهن پکن Beijing Iron Ore Trading Center Corporation (Corex) یک پلتفرم معامله نقدی سنگ آهن در پیام‌رسان WeChat ایجاد کند که کارکرد آن خرید و فروش سنگ آهن با ارز یوآن است.

شرکت Vale هدف از این اقدام را تسریع در فروش سنگ آهن تولیدی خود در بازار چین اعلام کرده است. تفاهم‌نامه اجرای این برنامه در جریان همایش تجاری بین‌المللی چین که در شانگهای در حال برگزاری است به امضا رسیده است.

چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده فولاد در جهان است و سالانه بیش از یک میلیارد تن سنگ آهن مصرف می‌کند.   Rio Tinto، BHP و Vale سه غول تولیدکننده سنگ آهن جهان هستند که هر سه آنها پذیرفته‌اند سنگ‌آهن صادراتی خود به چین را با ارز یوآن معامله کنند. این اقدام چین در راستای گسترش نفوذ یوآن در معاملات جهانی است.

شرکت استرالیایی Rio Tinto هم در ماه مارس برنامه فروش سنگ‌آهن با پیام‌رسان WeChat را اجرا کرده بود.

نرم افزار WeChat نیز وابسته به شرکت دیجیتال Tencent چین است و هم‌اکنون با بیش از یک میلیارد کاربر، بزرگ‌ترین پیام‌رسان موبایلی جهان محسوب می‌شود. WeChat در چین امکانات گسترده‌ای برای خرید و فروش کالاهای مختلف ارائه کرده است.

کد خبر: ۵۳٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha