۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
ضرورت استفاده دومنظوره از استخرهای پلیمری پرورش ماهی در آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد؛

ضرورت استفاده دومنظوره از استخرهای پلیمری پرورش ماهی در آذربایجان‌شرقی

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت استفاده دومنظوره از استخرهای پلیمری پرورش ماهی در استان تاکید کرد و گفت: شهرستان سراب، قطب شیلات استان بوده و مقام اول و دومی استان به شهرستان سراب اختصاص دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی  در جلسه‌ای که در خصوص بررسی مسائل و مشکلات شیلات و امور آبزیان شهرستان سراب اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، جهش تولید و هر عنوانی که برای سال نامگذاری می‌شود، بدون حضور پویا و فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌ها معنا و مفهومی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: متولیان کشاورزی آذربایجان‌شرقی تنها اجرا و عملیاتی کردن تصمیمات اتخاذ شده توسط مسوولان بلند پایه استانی و کشور را برعهده دارند.

فتحی اضافه کرد: متاسفانه به علت پاره‌ای نارسایی‌ها در بعضی موارد موجب به‌وجود آمدن مشکلاتی در زیرمجموعه‌های بخش کشاورزی از جمله در حوزه شیلات و امور آبزیان و آبیاری تحت فشار در استان و شهرستان سراب شده است که باید با اعمال تمهیدات لازم و مفید حل و فصل شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با تهیه خوراک ماهی و مشکلات شهرستان در این خصوص، گفت: با توجه بر این موضوع که درصدی از سویا در خوراک ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با عنایت بر این نکته که سهمیه نهاده‌های دام و طیور و خوراک ماهی هر شهرستان به کارخانجات تهیه خوراک ماهی واگذار می‌شود، در صورت تمایل مدیریت شهرستان مبنی بر دریافت مستقیم خوراک ماهی می‌تواند در قالب تعاونی اقدام به تاسیس تشکیلات مربوط به این امر کرده و براساس تعداد متقاضیان و بهره‌برداران که دارای پروانه بهره‌برداری هستند با ثبت درخواست در سامانه بازارگاه نسبت به دریافت خوراک مورد نیاز خود اقدام نمایند.

فتحی در ارتباط با سرمایه در گردش نیز، یادآور شد: مدیریت شهرستان سراب باید از ظرفیت بنیادهای ذی‌نفع در این خصوص استفاده بهینه نماید خوشبختانه در ارتباط با سرمایه در گردش با محدویت منابع مواجه نیستیم، مشکلات پرورش‌دهندگان ماهی و آبزیان نیز از جمله چک‌های برگشتی باید در قالب ستاد تسهیل حل شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: ستاد تسهیل یک ستاد قانونی است و تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد برای تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های عضو لازم الاجراست.

کد خبر: ۵۳٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha