۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
واکنش بازار طلا به خبرهای واکسن کرونا

واکنش بازار طلا به خبرهای واکسن کرونا

با وجود نگرانی‌ها در مورد راه‌اندازی جهانی واکسن کرونا و با اعلام خبر افزایش امید به تولید واکسن کرونا، قیمت طلا روز چهارشنبه در بازارهای جهانی تغییراتی را شاهد بود.

به گزارش بازار، روز چهارشنبه قیمت طلا تغییرات اندکی داشت. طلای اسپات با ۱۸۷۵.۶۷ دلار در هر اونس تغییر کمی کرد، در حالی که معاملات آتی طلای ایالات متحده با کاهش ۰.۱ درصدی به ۱۸۷۴ دلار رسید.

روز دوشنبه طلا پس از آنکه داروسازی فایزر اعلام کرد که واکسن COVID-۱۹ بیش از ۹۰ درصد براساس نتایج آزمایش اولیه موثر است، تا ۵.۲ درصد سقوط کرد. اما چالش های توزیع صدها میلیون دوز را پس از دسترسی برجسته شد.

یک تحلیل گر اظهار داشت: اخبار واکسن نیاز به محرک را کمی کاهش داده، اما این واکسن هنوز در دسترس نیست و با وجود تعطیلی ها، به ویژه در اروپا، دولت هنوز مجبور است از اقتصاد حمایت کند.

به علاوه بازده فوق العاده کم خزانه داری آمریکا - اگرچه کمی در حال افزایش است و نرخ بهره نزدیک به صفر در اکثر بازارها برای طلا مطلوب است. در سال جاری طلای بدون بازده حدود ۲۳ درصد افزایش یافته است، نرخ بهره نزدیک به صفر و محرک جهانی بی سابقه عمدتا پشتیبانی می شود، از زمانی که محافظی در برابر تورم احتمالی و کاهش ارز در نظر گرفته شده است.

طلا نیز در برابر دلار خود را حفظ کرد. روز سه شنبه سیاست گذاران فدرال رزرو گفتند که افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا باعث تهدید کاهش رشد مالی مجدد ایالات متحده در ماه های آینده می شود و نیاز به حمایت مالی هدفمندتر دولت است.

نقره با قیمت ۲۴.۲۰ دلار در هر اونس ثابت بود. پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۸۸۲.۱۶ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۴۶۲.۲۰ دلار رسید.

کد خبر: ۵۳٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha