۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
 تولید روزانه بیش از یک میلیون ماسک در قم/ رعایت بهداشت در نانوایی‌ها مطلوب نیست
معاون استاندار قم خبر داد؛

تولید روزانه بیش از یک میلیون ماسک در قم/ رعایت بهداشت در نانوایی‌ها مطلوب نیست

قم - غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم از تولید روزانه یک میلیون و ۱۵۰ هزار ماسک طبی در قم خبر داد و گفت: قم می‌تواند ماسک به استان‌های دیگر صادر نماید.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد غضنفری در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که امروز چهارشنبه در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در قم برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: اصناف قم در اولین روز اجرای طرح همکاری خوبی داشتند و امیدواریم این همکاری در روزهای آینده افزایش یابد.

وی تجدید نظر در گروه‌ بندی اصناف اعلام شده را ضروری دانست و اظهار کرد: رعایت مسائل بهداشتی در نانوایی‌های قم مطلوب نیست و اتحادیه نانوایان قم باید در برخورد با متخلفان قاطعیت بیشتری داشته باشد.

معاون استاندار قم به ازدحام جمعیت در فروشگاه‌های بزرگ قم نیز اشاره کرد و گفت: پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌ها و مراکز بزرگ عرضه محصولات در قم رعایت می‌شود ولی حضور جمعیت زیاد در برخی از ساعات روز در این مراکز خطر آفرین است که باید برای حل این مشکل راهکارهایی اتخاذ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: زمانی کمبود ماسک در قم وجود داشت که برخی واحدهای تولیدی با تغییر خط تولید این نیاز را برطرف کردند ولی امروز بیش از نیاز استان در قم ماسک تولید می‌شود، ذخیره ماسک نیز به اندازه کافی انجام شده و کمبودی در این زمینه نداریم که در این شرایط می‌توان اجازه داد تا ماسک مازاد در قم به استان‌های دیگر  ارسال شود.

غضنفری از تولید روزانه یک میلیون و ۱۵۰ هزار ماسک طبی در قم خبر داد و گفت: حدود ۲۰ میلیون ماسک نیز در انبارهای قم ذخیره شده و در صورت بروز هرگونه مشکل در تولید تا سه ماه آینده در این زمینه کمبودی نداریم.

برگزاری همایش در قم ممنوع است
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز در این جلسه به رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در ادارات قم اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات با حضور بیش از ۱۵۰ نفر در قم ممنوع است و ادارات باید همایش‌ها و جلسات خود را به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار کنند.

محمدرضا گروسی بر برخورد با ادارات متخلف در زمینه مسائل بهداشتی تأکید کرد و افزود: به ۹۱ دستگاه از ۱۲۰ دستگاه اجرایی قم ابلاغ شده که کارمندانی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند را به استانداری معرفی کنند که تا کنون اقدامی نشده است و به نظر پلمب برخی از ادارات ضروری است و در آینده نزدیک با مراکز متخلف برخورد خواهد شد.

وی در ادامه بر الکترونیکی شدن خدمات دستگاه‌های دولتی در قم تأکید کرد و گفت: زیرساخت‌های الکترونیکی دستگاه‌های مختلف دولتی و اجرایی برای ارائه خدمات غیر حضوری به مردم قم در حال توسعه است تا از حضور در ادارات و مراکز مختلف جلوگیری شود.

کد خبر: ۵۳٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha