۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
خرید ۴ شاخه گل، ۲۰۰ هزار تومان ناقابل
یک دسته گل برای روز زن چقدر تمام می شود؟

خرید ۴ شاخه گل، ۲۰۰ هزار تومان ناقابل

قیمت گل در دو روز گذشته ۵۰ درصد بیشتر شده به طوریکه هم اکنون برای خرید یک دسته گل که شامل ۳ شاخه رز به قیمت ۴۰ هزار تومان و یک شاخه لیلیوم ۴ گلی به قیمت ۸۰ هزار تومان است، باید دست کم ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

بازار- سرمای شدید، قیمت گل در بازار را ۵۰ درصد بیشتر کرد. آنگونه که اکبر شاهرخی رییس اتحادیه گل و گیاه به بازار می‌گوید: بسیاری از تولیدات رز به دلیل سرمای شدید از بین رفته و عرضه به شدت کاهش پیدا کرده است. به گفته او در حال حاضر مغازه دارها هر شاخه گل رز درجه یک را به قیمت ۲۵ هزار تومان، درجه ۲ را ۲۰ هزار تومان و درجه ۳ را ۱۵ هزار تومان خریداری می‌کنند که نسبت به روزهای گذشته ۷ تا ۱۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد. البته خریداران گل  روایت دیگری از قیمت گل در بازارها دارند. گشتی در گل فروشی ها نشان می دهد که  رز درجه یک این روزها  به قیمت ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان فروخته می شود . حتی برخی از گل فروشی هایی  کمی که لاکچری‌تر هستند هر شاخه گل را به قیمت ۵۰ هزار تومان می‌فروشند.  با این اوصاف برای خرید یک دسته گل که شامل ۳ شاخه رز به قیمت ۴۰ هزار تومان و یک شاخه لیلیوم ۴ گلی به قیمت ۸۰ هزار تومان باید دست کم ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

قیمت‌گذاری که سلیقه‌ای است

گرانی این روزها گل در بازار نشان می دهد که قیمت گذاری این محصول زیبا و دوست داشتنی تابع هیچ فرمولی نیست و قیمت ها کاملا سلیقه ای تعیین می‌شود. شاهرخی رییس اتحادیه فروشندگان می گوید که قیمت گذاری در بازار بر اساس نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. جالب است که بدانید قیمت عمده فروشی هر شاخه گل مریم ، حدود ۱۵ هزار تومان، لیلیوم گلی ۱۵ هزار تومان، میخک دسته ای ۲۰  هزار تومان، داوودی دسته ای ۲۰ هزار تومان است.

گازوییل گلخانه ها یخ زد

شاهرخی با بیان اینکه بیشتر گل های تک شاخه ای در پاکدشت، اصفهان، یزد و یاسوج تولید می‌شود.  اما به دلیل سرمای زیادی حتی گازوییل برخی از گلخانه‌ها یخ زده است.

به گفته او، حتی برخی از تولیدکنندگان گل هایی خود را در سردخانه ها انبار کردند، به دلیل نامناسب بودن دما تولیداتشان از بین رفته است.

کد خبر: ۵٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha