۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
۴۳ هزار خودرو عمومی در کشور رایگان گازسوز شدند
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

۴۳ هزار خودرو عمومی در کشور رایگان گازسوز شدند

ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از گازسوز شدن رایگان حدود ۴۳ هزار دستگاه خودرو عمومی در کشور از طریق اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، کرامت ویس‌کرمی در نشستی که بعدازظهر روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۰ آبان) به‌صورت ویدئوکنفرانس در ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، گفت: تاکنون ۴۳ هزار خودرو از طریق اجرای این طرح به‌صورت رایگان دوگانه‌سوز شده‌اند و ۲۲ هزار خودرو دیگر نیز در نوبت تبدیل قرار دارند.

وی افزود: تاکنون ۱۷۵ هزار خودرو در سامانه طرح تبدیل دوگانه‌سوز کردن خودروها ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۵ هزار خودرو مشمول طرح شناخته شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این نشست شرکت‌های ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان غربی، قم و کرمانشاه را به ترتیب حائز رتبه نخست تا سوم این شرکت در اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی (تاکسی و وانت) معرفی و از مدیران مناطق مرکزی، کردستان و چالوس این شرکت نیز به‌عنوان رتبه‌های چهارم تا ششم اجرای این طرح قدردانی کرد.

ویس‌کرمی با اشاره به اینکه انتخاب مناطق برتر بر اساس تعداد ثبت‌نام خودروها نسبت به خودروهای مشمول همان مناطق انجام شده است، افزود: ۲۲۱ کارگاه در سراسر کشور به منظور پوشش این طرح در مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تجهیز شده‌اند.

مناطق شرکت پخش بازوهای اجرایی در ترویج و توسعه صنعت سی‌ان‌جی
محمد رضایی، دستیار معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز در این نشست گفت: تمامی مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، بازوهای این شرکت در  زمینه ترویج مصرف سی‌ان‌جی و اجرای هرچه بهتر و صحیح‌تر طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروها محسوب می‌شوند.

وی ضمن تشکر از مدیران مناطقی که بهترین عملکرد را در اجرای این طرح داشته‌اند، گفت: طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی بسیار بزرگ است و ما به وسعت کل کشور باید فعالیت داشته باشیم.

دستیار معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه نظارت بر کارگاه‌ها و پیمانکاران اجرایی در همه کشور تنها از سوی ستاد مرکزی در شهر تهران قابل انجام نیست، افزود: مدیران و کارکنان مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اجرای هرچه بهتر این پروژه نقش بسیار مهم و مؤثری دارند.

رضایی با اشاره به اینکه مدیران مناطق شرکت ملی پخش به دلیل ارتباط بیشتر با شورای تأمین استان، فرمانداران، شهرداران، صداوسیمای محلی و... بهتر و مؤثرتر می‌توانند برای ترویج و تبلیغ مصرف سی‌ان‌جی گام بردارند، گفت:‌ رشد و توسعه صنعت سی‌ان‌جی به‌عنوان سوخت ملی کشور در مناطق، معیاری برای رشد و توسعه اقتصادی و زیست‌محیطی هر منطقه محسوب می‌شود و چنانچه مدیران مناطق بر ترویج و رونق‌دهی به مصرف سی‌ان‌جی در شهرها و روستاهای تحت پوشش خود اهتمام ورزند، در کاهش آلودگی و ایجاد هوای پاک در آن مناطق هم نقش جدی ایفا کرده‌اند.

وی از مناطق خراسان رضوی، تهران، کرمان، اصفهان و فارس به‌عنوان شهرهایی که بیشترین آمار خودرو بنزین‌سوز عمومی که قابلیت تبدیل نیز دارند، نام برد و تأکید کرد: هم‌اکنون این الزام وجود دارد که مدیران به‌ویژه در این مناطق از طریق ارتباط با مراجع و کانال‌های مختلف بتوانند بسیار فعال‌تر از گذشته عمل کنند و حتی از طریق ارتباطاتی که با اداره صنایع و استاندارد استان دارند، کارگاه‌های بیشتری را توسط پیمانکاران طرح تأسیس کنند.

صرفه‌ اقتصادی دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی
محمدحسین باقری، مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز در این نشست گفت: خوشبختانه مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی پخش همکاری مناسبی برای توسعه طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی داشته‌اند.

وی افزود: طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی یک طرح ملی به حساب می‌آید که صرفه اقتصادی بسیار مطلوبی را برای صاحبان خودرو، مردم و کشور به ارمغان می‌آورد.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از تهران، ارومیه، قزوین و اصفهان به عنوان چهار منطقه نام برد که دارای کارخانه‌های تولید مخزن هستند و تأکید کرد: مدیران مناطق مذکور عملکرد خود را در این زمینه گزارش کنند، یا به بازرسی از این کارگاه‌های تولید مخزن سرعت بدهند.

باقری با بیان اینکه برای خودروهایی که تبدیل می‌شوند، گواهی سلامت صادر می‌شود، تصریح کرد: برای این خودروها، کارت سوخت جدید با سهمیه جدید ازسوی پلیس راهور صادر و به آدرس پستی شخص ارسال می‌شود.

اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در سراسر کشور، ضمن صرفه اقتصادی برای صاحبان خودروها و ضمانتی برای بهبود محیط زیست، موجب صرفه‌جویی روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین می‌شود، ضمن اینکه سالانه حدود ۲ میلیارد دلار درآمد عاید کشور می‌کند.

کد خبر: ۵۳٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha