۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
تشکیل کارگروه ویژه جهت اجرای توصیه‌های ایکائو در مقابله با کرونا
در جلسه سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران تاکید شد

تشکیل کارگروه ویژه جهت اجرای توصیه‌های ایکائو در مقابله با کرونا

جلسه هماهنگی و اقدام مشترک رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص توصیه‌های جدید ایکائو برگزار شد و طی آن بر ضرورت تشکیل کارگروه ویژه جهت اجرای توصیه‌های ایکائو تاکید شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در پی توصیه‌های جدید سازمان جهانی هواپیمایی کشوری ایکائو در خصوص بازگشت صنعت هوانوردی به چرخه حمل‌ونقل پس از همه‌گیری ویروس کرونا،  جلسه‌ایی با حضور تورج دهقانی زنگنه، معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سیاوش امیر مکری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیران کارگروه‌های مقابله با کرونا در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

در این جلسه زنگنه از امیرمکری و مدیران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به خاطر اقدامات مؤثر انجام یافته در فرودگاه‌های کشور برای مقابله با گسترش ویروس کرونا قدردانی کرد. در ادامه، مشکلات و اقدامات انجام یافته در جهت مقابله با ویروس کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین مقرر شد کارگروه ویژه‌ای متشکل از نمایندگان سازمان و شرکت فرودگاه‌ها تشکیل و اقدامات لازم در خصوص عمل به توصیه‌های ایکائو انجام شود.

لازم به ذکر است ایکائو ۱۱ توصیه برای بازگشت صنعت هوانوردی به چرخه حمل‌ونقل پس از همه‌گیری ویروس کرونا (COVID-۱۹  ) به کشورهای عضو ابلاغ نموده که در حوزه‌های ایمنی، بهداشت عمومی، امنیت و تسهیلات، اقتصاد و درآمد و همچنین تبادل اطلاعات است. ایکائو از کشورهای عضو انتظار دارد تا به این توصیه‌ها توجه نموده و اقدامات خود را در هر حوزه بر روی سایتی که به این منظور طراحی و اجرا نموده است بارگذاری نماید.

همچنین برای کاهش مخاطرات در بهداشت عمومی، موارد و اقدامات جداگانه‌ای را تعریف نموده که در حوزه‌های عمومی، فرودگاهی، هواپیما، گروه پروازی و بار هواپیما (Cargo  ) تقسیم‌بندی می‌شود.

این اطلاعات در سایت محافظت شده ایکائو منتشر و در اختیار افراد مشخص شده (Focal point) کشورهای عضو برای به‌روزرسانی اطلاعات قرار داده است.

کد خبر: ۵۳٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha